• neeke72

Vanligt Badkar eller massagebadkar..?

Hej.
    Vi ska bygga badrum på ovanvåningen...
    Och nu undrar jag om man ska sätta in massagebadkar eller vanligt badkar..?
    Vi kommer knappt att bubbla alls...
    Men det kanske höjer värdet på huset med ett massagebadkar...
    Det skiljer sig ganska mycket på pengar... vanligt badkar 2600kr det billigaste massagebadkaret 8500kr...

Vad skulle ni gjort??

Vill bara ha tips och råd...

• Svar på tråden Vanligt Badkar eller massagebadkar..?
  • TEDDEN

Tänk bara på att om ni väljer massagevarianten, att inte välja ett för stort kar. Det tar superlång tid att fylla och vattenkostnaden höjs..
    Vi använder aldrig nånsin vårt förra och inte mina föräldrar heller. Jag skulle satsa på en lyxigare inredning i badrummet och ha ett stort, snyggt vanligt badkar istället.

:

• Joonas

Vi satte in ett med, för det är ändå en möjlighet att kunna bubbla om man vill... När man nu ändå ska ha nytt... Men 8500 låter billigt. Vilket kar är det? Kolla så det inte står med på listan som energimyndigheten la upp häromveckan. Med farliga kar!

festlig, funktionell och fryntlig
  • TEDDEN

Glömde en sak, 8500 låter superbilligt.

Vad är det för kar?!

• neeke72

finns just nu ett vanligt jättefint på silvan för billig penning... vi funderar på det...

• jummie

Vattenmängden är ju inget problem då det finns storlek som ett vanligt badkar numera..

Däremot måste du ha i beräkningen att du ska även dra el till badkaret = elektriker som vill ha betalt.

Men har man råd så är det absolut en sak som häjer värdet på huset, även om det inte används. Likaså golvvärme om man lägger klinker.

• underbara jag

8600???

oj det var billigt. se till så det inte e ett sånt man får stötar av bara.

vi har valt att sätta in ett bubbelbad just för att man inte kan ångra sig i efterhand.

dessutom badar vi vääldigt mycket.

vi har valt Westerbergs mauritius med allt till.

lääääängtar

• Fruochmamma

Vi ska också göra om vårat ena badrum som förtiollfället bara har dusch. Vi är helt överens om att vi vill ha badkar men har inte heller kunnat bestämma oss för massage/bubbel eller vanligt. Vi har dock kollar runt lite i Göteborgs & Kungsbacka området och har hittat riktigt prisvärda massagebadkar.

Det höjer säkerligen värdet på huset!

• Joonas

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=756058&lid=is_search549588&lpos=0&queryArt549588=bubbelbadkar&doneSearch=true&sd=22634&from=siteSearch&pageArt549588=0

Här är länken till listan med de farliga karen

festlig, funktionell och fryntlig
  • LeWi

(har bara läst TS)
    Jag skulle valt ett vanligt...
    Bubbelbadkaren är svårare att hålla rent och det låter otroligt mycket när man drar igång bubblorna. Antar att det kanske finns svindyra som är tystare men det är nog inte vad ni är ute efter?

De flesta jag känner som har bubbelbadkar använder själva bubbelfunktionen ca 5% av badtiden enligt egen utsago (jag frågar eftersom vi planerar göra om badrummet i framtiden) Känns inte som att det är värt det för mig!

Svar på tråden Vanligt Badkar eller massagebadkar..?