• Freiya

Hur fort kommer pengarna in på ICA-kortet?

jag tänkte sätta in pengar till gubben på vårat ICA-kort. det är ett sånt man kan handla på om man satt in pengar, men ingen kredit.
    vet nån hur snabbt pengarna kommer in om jag betalar via plusgiro/internetbank?
    jag hittar inte koden till banktjänsten på deras hemsida..
    hjälp!

• Svar på tråden Hur fort kommer pengarna in på ICA-kortet?
  • Heidi1

har du tur så kommer pengarna in samma dag el dagen efter o har du otur så tar d 3 bankdagar.min mamma har satt in pengar via internetbanken från sparbankengripen o då har jag fått pengarna dagen efter på mitt ica kort

• MsNordqvist

Annars kan man ju sätta in dom i butik?

• Heidi1

MsNordqvist: kan man det??e inte d bara om man sätter in på sitt egetkonto??

• Agenda

Jag sätter in kontant på ICA-kortet varje månad (i affären) och då är pengarna där direkt. Har ICA-kort för matpengar, inget egetkonto. Tidigare satte jag in via internetöverföring, men tröttnade på att pengarna inte kom in tillräckligt fort.

• MsNordqvist

Vi sätter in varje månad på kortet i butik, endera på mitt kort eller hans kort, vilket jag/vi nu har med oss. Men dom tillhör samma konto.

• Freiya

grejen e att jag inte har tillgång till bil så jag kan inte komma till affären, isf hade jag ju handlat själv :)

• MsNordqvist

Men kan inte gubben ta ditt kort och sätta in pengar? Eller ta sitt kort?

• Freiya

najj han e på jobbet och ska handla på vägen hem :/ tänkte jag skulle sätta on pengar där nu så att det finns när han ska handla. han har inte bankomatkortet med sej :(

• MsNordqvist

Ja då blir det nog svårare, tvivlar på att pengarna hinner komma in idag.

• Freiya

mm jag undrar också det.. men vi sa att han får komma hem först så åker jag och handlar lite. det blir enklast..
    tack för hjälpen ändå :)

Svar på tråden Hur fort kommer pengarna in på ICA-kortet?