Dop dukning
Hej!
Vi ska döpa vår pojke den 24/3. Jag skulle vilja ha lite tips på hur man kan duka fint. Blommor och ljus och sånt. Vi ska bjuda på smörgåstårta och fika efteråt. Det får inte kosta för mycket. Vi har bjudit ca 50 personer.
Hej!
Vi ska döpa vår pojke den 24/3. Jag skulle vilja ha lite tips på hur man kan duka fint. Blommor och ljus och sånt. Vi ska bjuda på smörgåstårta och fika efteråt. Det får inte kosta för mycket. Vi har bjudit ca 50 personer.
har bilder på dopet... hade dop på vår lilla flicka för inte så länge sen.
Jag har ite bilder från Olivers dop
Du kan ju ha vita linnedukar på långbord och sedan dekroera med blomblad, köp sådana tygblad så man kan använda om och om igen.
Värmeljus är ju billiga, lägg dem i skålar med vatten så blir det fint sken.
Komemr inte på nåt mer.
Jag lade ut rosor på borden då sonen döptes
såg något om dukning på dopguiden.se
jag ska ha dop nu till vår lilla Ida på söndag 11/3 och vi ska duka med servetter som är i hoprullade o knutna med en rosett på mitten, varannan servett rosa rosett varannan servett limegrön rosett=) Sen strör jag ut så fina plasthjärtan på bordet(har vit duk på) Som blommor har jag valt lite vårtema med rosa o vita tulpaner o med körsbärsblom-kvistar i=) Har små rosa glaslyktor med värmeljus i på borden, det är fint med ljus=) Sen ska jag ställa ut så kort på dottern.
Tack för tipsen...
Jag håller också på att planera dop och fick lite fina tips från er. Jag tänkte höra med dig "En liten krigare", hur gjorde du de fina "fötterna" som är på duken?? Det var verkligen jättegulligt.
Jag hade vita dukar med lila servetter vid varje plats där jag satte tallrik mm på, sedan hade jag vita och lila blommor på borden. jag tyckte det blev fint och det tyckte gästerna också, vi var för många för att kunna ha långbord i vår lokal så borden stod lite varstanns men det var populärt ändå
silvanus.bilddagboken.se/ här kan du se bilder under den 11/3
Lycka till
Kolla i mitt galleri! Döpte vår dotter i augusti, så mycket rosa är det...men det är ju bara att byta till annan färg på servetter, ljus etc.