• AasaC

Kan man ha magsjuka utan att spy?

Jag har mått illa sedan i måndagskväll. Tyckte magen kändes lite bubblig då också, så jag tänkte ju att jag säkert skulle börja spy också. Men det kom aldrig nån spya. Sen igår, så jobbade jag ... men mådde illa hela dagen plus att jag hade väldigt ont i magen från och till (som plötsliga magknip, typ). Idag mår jag fortfarande illa och har ont i magen. Dessutom har jag nu huvudvärk och känner mig oerhört svag. Bara att lyfta benen när jag går känns jätte jobbigt.
    Kan detta vara magsjuka ändå, trots att jag inte spyr, eller vad kan det vara?

• Svar på tråden Kan man ha magsjuka utan att spy?
  • Gaztongirl

Ja man kan ha magsjuka utan att spy. Jag hade det när jag yngre och gick till syster då och hon sa så till mig iaf. Går det inte över efter en vecka bör du kolla upp så det inte är något annat för längre än så ska det inte vara.

• AasaC
    Gaztongirl skrev 2007-03-07 12:16:09 följande:
    Ja man kan ha magsjuka utan att spy. Jag hade det när jag yngre och gick till syster då och hon sa så till mig iaf. Går det inte över efter en vecka bör du kolla upp så det inte är något annat för längre än så ska det inte vara.
    Tack för svaret. Då kanske det är nån form av magsjuka, då.
    Min man tyckte jag skulle gå till läkaren, men jag tycker det är bättre att vänta ett tag och se om det går över av sig självt först.
  • Themis

Klart man kan! Förra året giock det nåt skumt virus i vår jobbkorridor som bara gjorde att man mådde illa konstant i en vecka och inte ville äta. Några kräktes kanske en gång men det var det.

Perfekt om man vill gå ner nåt kilo...

• AasaC
    Themis skrev 2007-03-07 13:18:28 följande:
    Klart man kan! Förra året giock det nåt skumt virus i vår jobbkorridor som bara gjorde att man mådde illa konstant i en vecka och inte ville äta. Några kräktes kanske en gång men det var det.Perfekt om man vill gå ner nåt kilo...
    Ja, jag är ju inte lika sugen på mat när jag mår så här illa hela tiden, så det vore ju ett perfekt tillfälle att gå ner de 3 kilona jag vill. Fast tyvärr, så äter jag nog ändå, eftersom jag hoppas det ska bli bättre bara jag äter lite.
  • Naimas mamma

Jag hade det före jul men spydde inte eller nåt sånt. Bara mådde illa i en vecka. Min dotter var också sjuk, bakvägen, men spydde inte heller. Däremot min mamma, brorsan, dotterns farmor och faster

• Linny

Nä man behöver inte spy. Ibland kommer det ju åt andra hållet istället.. Och ibland åt båda.. Och ibland mår man "bara" illa.

• AasaC

Då kanske jag kan lugna min man med att det antagligen "bara" är magsjuka. Folk jag pratat med, har sagt typ: Ja, då är det det ju inte magsjuka i alla fall. När jag sagt att jag inte spytt nåt.
    Men då kan det tydligen vara det i alla fall.

Svar på tråden Kan man ha magsjuka utan att spy?