• Latino

Köksskåp i vardagsrummet

Finns det någon som har inrett vardagsrummet med vanliga köksskåp? Har sett flera inredningsrepotage där man har gjort det, men kan inte hitta dem just nu när jag behöver dem. Vill gärna se foton isåfall.Tack på förhand!

• Svar på tråden Köksskåp i vardagsrummet
  • Krickilina

Hej!

Nej jag har inte gjort det men jag har sett ett förslag på Ikea. Där hade de satt vanliga underskåp underst med bänkskiva. Sedan direkt ovanpå bänkskivan en rad med vitrinskåp och ovanpå det ännu en rad med vistrinskåp (dvs köksskåp med vintrinluckor.) Det blir som ett snyggt och lite ovanligt vitrinskåp.

Sen kan man ju använda fläktskåp som tv-bänk om man vill.

På hemnet såg jag den här bilden som iofs är i ett sovrum, men det kanske var så här du tänkte dig? www.familjeliv.se/krypin/krickilina/gallery/phphobmsc.jpg

I ett minimalistiskt hem kan ju en vägg med skåp som döljer exempelvis tv och stereo m.m. passa bra. En helt slät vägg med luckor liksom.

Var det nåt som du tänkt dig?

• Latino

Åh, tack snälla Krickilina, den övre beskrivningen var exakt så jag hade tänkt mig! Fler som har erfarenhet av denna förvaringslösning?

• Maj bebis 07

IKEAs relativt nya förvarings serie BESTÅ är i stort sett samma princip som att bygga ihop av köksskåp. Lika billigt också.

Titta på hemsidan, de har en del färdiga kombinationer att köpa men det går lika bra att plocka ihop som man själv vill också.

Vi har byggt en sideboard med svart/brun stomme och vita luckor och en tv bänk med vita- och glasluckor + en ekskiva ovanpå.

• Latino

Majbebis 07 - Ja, den serien är jättesnygg! Har den i hallen. Vi vill dock ha det i ek, så att det passar resten av möblerna. Och Bestå finns bara i svart, vit och bok

• Maj bebis 07

Jag vet! Saknade också eken...
    Men vi la på en ek köksbänkskiva från Bauhaus på den vita bestå så fick vi lite ek i alla fall .

• Latino

Majbebis 07 - vad smart! Det tipset ska jag tänka över

• Joonas

Vi har satt fläktskåp från IKEA som en kub till förvaring i allrummet!

festlig, funktionell och fryntlig
  • lindansare

Vi har vita köksöverskåp från IKEA med en bänkskivka i ek ovanpå. Tre stycken skåp på rad med stålben. Jag kan lägga in en bild imorogn om du vill.

• mammatotoo

Vi gjorde en sådan mediamöbel igår av faktum-fläktskåp
    vi lackade om dörrarna innan upphängning! Vi ska lägga på en ekskiva! det blev 3 skåp 57*60 så den är 180 cm lång!

Svar på tråden Köksskåp i vardagsrummet