• Julina

Fria..... HUR??

Jag tänkte fria till min sambo på våran 1 års dag. Tänkte köpa ett par fina ringar o fria hemma under en romantisk middag. Men jag vill oxå ha lite flera tips på hur jag kan gå till väga? Vad tycker ni? Det får ju inte bli för dyrt eftersom att jag är arbetslös. Ville mest kolla om ni har några tips att dela med er av? Tacksamm för svar :)

• Svar på tråden Fria..... HUR??
  • Mystic noblesse

När jag och min sambo förlovade oss så kostade våra ringar 990 kr.. inte alls dyrt. en idé för en romantisk kväll kanske kan va så här: ni äter en romantisk middag, ni kanske kan "leka" en lek m.m. min sambo friade till mig när vi precis hade haft det lite mysigt i sängen. =) har tyvärrinte så många ideér. innan ni går och lägger er kanske du kan lägga ringen på hans kudde..

• barbamamma67

Varför inte baka en tårta/bakelse och däri ligger era ringar.

• Jane Roe

Baka in ringen i en bakelse ? ;P haha, bara han inte sväljer den :S Eller kanske lägga den i ett champangeglas ?

• Julina

Det var en fin idè..... Jag har varit förlovad en gång innan då skaffade vi oss ett par billiga ringar för att han var arbetslös o jag var studerande. Sen köpte vi ringar som var dyrare när vi båda hade fått jobb. Så man kanske ska sattsa mer på lite billiga ringar nu, å köpa dyrare senare?

• LillaLulla

Ha inte för höga förväntningar, då blir det en sådär spänd och otrevlig stämning. Så blir det alltid när jag och maken ska försöka göra något urtypiskt romantiskt.

Annars brukar mitt standard-tips vara att gå ut och gör något ovanligt som ingen av er är särskilt duktig på! Åk till ett stall och spendera en dag där, till exempel. Skratta åt varandra när ni sitter uppflugna på hästryggen och ser livrädda ut. Vid dagens slut säger du något hyperfint som att han är den du vill dela ditt liv med. Typ.

• LillaLulla

Julina, det finns jättemånga fina, billiga ringar också!

• paulaavila82

hmm...rosblad från ytterdörren till badrummet där du väntar i bland levande ljus och skum med en kall öl :) i bakgrunden lite najs musik (inget slisk dock) sen är ju frågan..vart ska du lägga ringen?? MIn käre sambo som stog här brevid mig nyss kom med den mest idiotiska iden "hon kan ju lägga ringen i sig själv,hehehehe!" :D hahaha! tänk om den försvinner in och aldrig ses igen,haha. gud hemska tanke

• LillaLulla

kanske man kunde binda fast den i ett snöre, och dra snöret ända till ytterdörren? Så kunde sambon få leka "var är ringen", och följa snöret... Hahaha!

• paulaavila82

LillaLulla:

vilken bra ide,hehehe! så skulle jag lätt göra ;)

• annca

Jag skulle ju rekomendera - glöm ringarna! Att gemensamt gå och titta ut ringarna är bland det mest romantiska man kan göra! Kyss (...och tänk om din parner inte gillar den du skaffat?)

Boka bord på en mysig restaurang, men äkta skumpa och fråga då på nåt romantiskt sätt. Smussla en vacker lapp till servitören och be denne lägga den på en tallrik, i ett glas, på en bakelse eller nåt!
    Men inget knäfall, ingen ring! (Det är så amerikans film så det bara skriker om det)

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • LillaLulla

Haha, så kan man ju gömma sig i badkaret eller garderoben eller nån annanstans... Ju större hus och ju längre band, desto bättre!

Förlåt för fjantet TS. Hoppas du kommer på något riktigt roligt till din blivande man!

• Julina

Gu va bra idèer ni har....Det gillar jag. Sambon dricker inte alkohol så det får bli cider eller liknande. Sen har vi bara dusch så den idèn kanske räknas bort tihi.... Han älskar ju bakverk å efterrätter så det kan ju vara en idè :) Jag ska åka i nästa vecka in till stan o kika på några ringar jag brukar ha väldigt stor besluts ångest över sånt. Men en sak till jag har ring o kollat det där med storleken av hans ring? Om jag köper en ring som jag tror passar honom så kostar det mig 300 kronor att lägga ut den om så krävs. Men det kanske det kan vara värt?

• LillaLulla

annca - vi valde också ring ihop. Vi cruisade omrking i corvetten när han frågade: "Ska vi gå in och kika på ringar nu genast, eller?"

• annca

Å! En Corvette! *Avundsjuk*

LillaLulla skrev 2007-03-07 14:34:23 följande:
    annca - vi valde också ring ihop. Vi cruisade omrking i corvetten när han frågade: "Ska vi gå in och kika på ringar nu genast, eller?"
    ~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Julina

Jag har sagt att jag vill ha en slät ring när jag förlovar mig o sedan köpa en med mönster och sten som vigselring.... Och han höll då med mig å sa att det lät bra. :)

• LillaLulla

annca - jepp, den corvetten innehåller en hel del särskilda minnen... Första gången vi pratade med varandra i telefon så satt han i corvetten och hade nyss köpt den. Någon månad senare hade jag flyttat in hos honom! Gaaah, folk sa att vi "måste" sälja den när vi får barn, vi blev smått tokiga... Sälja våran röda, krommade bebis? Är de inte riktigt kloka i huvudet?! Aldrig!

TS, förlåt igen för min orddiarré...

• paulaavila82

Svårt det där om man ska köpa ring tillsammans eller själv...vi kollade ringar tillsammans och det var ju helt oki. Hade varit mycket roligare och få en överasskning men jag litar inte så mycket på min sambos smak. Om han inte är sådär jätte bestämd om vad han vill ha (som min gubbe är) så köp en som du tycker är fin. Man kan alltid köpa dyrare ringar sen när pengarna börjar rulla in ;)

• Josse

Hahaha kom och tänka på hur jag blev friad till -INTE ATT REKOMENDERA!! *ASG*
    Jag hade på känn att han kanske skulle fråga när vi var på en kryssning till Helsningfors Alla hjärtansdag helgen 2000, men ena romantiska middagen och stunden fortgick under hela resan utan att han ställde frågan.
    När vi kom hem på kvällen/natten blev jag dundersjuk med 40-41graders feber, på kvällen den 16 feb (en onsdag) när jag låg i sängen i 40 graders feber (dag2) DÅ ställde han frågan. Jag svarade naturligtvis ja men var tvungen att morgonen därpå fråga om han verkligen friade så jag inte hade feberyrat det hela.

• Julina

Josse: det var ju fint :) Jag har nog fått lite nya idèr hur jag ska gå till väga. Får åka o kolla vad dom har för ringar. Det är ju ändå en speciell dag :)

Svar på tråden Fria..... HUR??