• Änglatösen

Arbete i Norrköping....

Hallå alla där ute!

Finns det nån rar själ som vet nåt arbete man kan söka i Norrköping under sommaren?? Har kollat till 2 ställen här i Norrköping där jag arbetat förut. Inom äldreomsorgen. De verkar inte ha något direkt intresse av lilla mig. Hjälp!! Vill få arbeta liiiiiiite iafl i sommar! Så vet nån nåt! Hör av er till mig!!!

kram

• Svar på tråden Arbete i Norrköping....
  • banantelefon

Hej hopp...
    Jag är född och uppvuxen i Norrköping.
    Sommaren efter gymnasiet så stod jag utan arbete och tog då och skickade en ansökan till alla hemtjänster i stan. Dagen efter hade jag fem olika erbjudanden om arbete.

väntan på "mini" är lång.
  • banantelefon

Annars så vill de alltid ha folk till Kolmårdens Djurpark... kolla arbetsförmedlingens hemsidan under säsongsarbeten.

väntan på "mini" är lång.
  • Änglatösen

I juni så kommer jag vara i ca vecka 25... Så jag kan nog inte direkt ha ett arbete som är för tungt och slitsamt... =/ hemtjänst och Kolmården är kanske inte det bästa... =/

• asaA

Kolmården har ju en massa olika arbeten. Du kan ju sitta i kassan eller dyl.

• saris111

Hej. Jag jobbar på transcom i norrköping. Telemarketing. Hör med dom eller via proffice. Brukar vara behövligt med folk över sommaren med semestrar o så. Bra pengar.

• Jontes mamma

Jag vet att det finns massor med sommarjobb på AF, visserligen inom vården.

• Jontes mamma

Sen har du ju många av industrierna i finspång som söker sommarjobbare.

• Jontes mamma

Säger det samma. Det gäller alla dessa telefonförsäljarjobb.

• chemikal

Ja, det stämmer. Jag har tyvärr jobbat på tre olika telemarketingföretag. Inget jag rekommenderar. Det är inte värt det. Jag trivs som personlig assistent, det kanske skulle vara nåt? Vet inte om de tar in sommarjobbare så där, men det kan vara värt ett försök. I norrköping har du Frösunda ( www.frosunda.se ) och Omsorgsgruppen ( www.omsorgsgruppen.se ) som båda ligger i Vilbergen och Olivia ( www.ringolivia.nu ) som ligger i Vidablick. Finns säkert flera, men kolla upp dessa om du är intresserad.

• Jontes mamma

Flera av dom annonserar på AFs hemsida redan.

• chemikal

Jaha, kollar visst inte där så ofta eftersom jag har mitt på det torra. Sorry!

• Änglatösen

Telemarketing är inget för mig. Har visserligen bara testat det två dagar, men fy faan säger jag... Och jobba som personlig assistent, det har jag redan gjort med. Är utbildad sådan ... Tyvärr.. Är hon bland de värsta jag gjort i mitt liv. Avskyr verkligen att jobba inom vården. Det är det enda jag gjort sedan gymnasiet. =/

Man kanske inte låter positiv här nu.. .Men vad gör man.........

• Jontes mamma

Har också provat att jobba som personlig assistent. Jag jobba en dag sen sa jag upp mig. Ungen var hur j-kla elak som helst. Slogs, bets och sparkades. Dessutom pallade inte min rygg det eftersom man skulle gå och hålla i honom när han gick. Ungen var ju längre än mig så det hade inte funkat i längden.
    Har även jobbat i äldreomsorgen, visst var det psykiskt tungt men jag trivdes bra ändå.

Svar på tråden Arbete i Norrköping....