Jag åker varje år ibland flera gånger till mina släktingar i Finland. Mina barn har alltid sett fram emot resan, oavsett ålder. Nu är det lite lyxigt för mig för jag har 2 barn med 4 år emellan (och nya killen 2 månader, men han har inte åkt ännu) så den stora har ofta passat den lilla när de haft åldern inne. Lekrummet på ex Silja Serenade och Symphony är toppen. Det går att sitta utanför i restaurangen och hålla koll in till lekrummet. 2 år är väl lite väl lite, men från 3 har vi gjort det. De har också lånevagnar och skötrum, micro för barnmat mm. Åk inte dagbåt, det blir väldigt segt. Mina barn har också alltid suttit med vid buffen, de roar sig med att rita och äta "vuxenmat" som de pillar i. Finns i och för sig barnbord, men det är som vanligt bara pommes och annat sunk...
Även om man inte är i lekrummet brukar alla stora ytor och spring göra ungarna heltrötta. Sover gott i vagnen när mamma och pappa är middagssugna.
Men OBS! det är en båt (barnen är ofta nyfikna på havet) och vissa människor är lite onyktra. Släpp dem inte helt ur sikte en sekund!
ha så kul!