• Blueblood

Karriärkvinnor djävulens avkommor

Karriärkvinnor. Finns det något mer avtändande? Kvinnor som hellre står vid en overhead-apparat och går igenom dataflödesdiagram med sina kollegor. Sedan tar de en spinningtur på kvällen.
    Barn? Nä, fy fan. Barn kan man ju skaffa när man är 40, eller så skiter man i det fullständigt. Barn är smutsiga och skrikiga och tar för mycket tid.
    Nä då är det bättre att göra karriär på företaget och få ett jävligt tufft visitkort med en massa engelska förkortningar och termer och titlar.
    En liten fråga bara: Om ni sedan lyckas skaffa barn när ni är 40, tror ni det är roligt för ditt/dina barn när deras kompisar/kompisars föräldrar träffar er och inte vet om ni är barnets mormor/farmor eller... inte fan kan det vara mamma?
    Sedan är det ju allmänt känt att karriärkvinnor bränner ut sig jävligt lätt och hårt och blir långtidssjukskrivna och ligger hemma under en filt och knaprar piller.
    Äta piller och försöka bli gravid är ingen bra kombination, ser ni.
    Och vad tror ni ert attraktionsvärde hamnar på arbetsmarknaden när ni varit sjukskrivna i ett år och sedan ska komma tillbaka?
    Nä, jag tror företaget tar in en annan i stället.
    Så vad har ni försatt er i för situation? En lose-lose-situation skulle jag vilja påstå.
    Och kvinnor som lägger annat före barnskaffande kan inte vara riktigt kloka.
    Hej då.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-12 12:07:02:
    Ett litet tillägg: Jo, jag skrev ju att "finns det något mer avtändande"?
    Jo, såna där ultrafeminister är fan inte fräscha alltså. De är faktiskt värre än karriärkvinnor.

• Svar på tråden Karriärkvinnor djävulens avkommor
  • azofia

Ha ha ha ha ha ha ha!
    Män som gör likadant då?
    Please, ge mig en likadan tirad om dem!

• Blueblood

Jamen kvinnor ska ju bli gravida i en lagom ålder. 40 är ju farligt nära klimakteriet.

• puss

ja, jag skäms ju ihjäl!
    så träffande!

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • Blueblood

Jomen varför hatar ni barn då? Men älskar morgonmöten och tråkiga jävla brainstormningar?

• puss

för att man kan göra barn under morgonmötet.

• puss

det är inte hjärnan som stormas på våra möten, mao.

• skriva

På väldigt få inlägg har du lyckats få med ett stort antal negativt laddade ord. Är det så att du känner dig missgynnad när du ser kvinnor runt omkring dig med bra jobb och ett lyckligt familjeliv?

• Blueblood

skriva: Familjeliv? När de är singlar eftersom de inte har varken tid med man eller barn? Det är väl inte familjeliv?

• KickStart

Tack för det goda skrattet TS
    Min dag är räddad!

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • etanol

Då kanske du är inne på fel sida. Det här är "Familjeliv".

Svar på tråden Karriärkvinnor djävulens avkommor