• yearning

Erfarenhet av Barnmorskorna i Gamla stan , BB Stockholm?

Nu måste jag bestämma mig och beställa tid hos en barnmorska då jag är i vecka åtta nu. Jag funderar mellan Barnmorskorna i Gamlastan och Mamma mia.
    Hörde att Mamma mia fick dålig kritik av en person här på FL och därför så blev jag tveksam.
    Berätta gärna om din erfarnehet?
    Tacksam för din åsikt :)

Trevlig kväl!

• Svar på tråden Erfarenhet av Barnmorskorna i Gamla stan , BB Stockholm?
  • Siriva

Jag gick i gamla stan och är nöjd. min kompis gick på mamma mia östermalm nu när hon väntade sitt andra barn. Vi är båda nöjda utifrån våra behov. Allt beror väl på vad man förväntar sig!?
    Jag hade en otroligt lätt graviditet och behövde inte kräva så mycket av mvc. Tyckte det var lite knöligt med telefonkontakten men det är det väl nästan överallt. Min väninna är lite mer ängslig av sig och på mamma mia tyckte hon att de bemötte det bra med extra ul etc.

Jag födde på BB sthlm och är superpositiv!!!!! Har väldigt lite sjukhuserfarenhet men där kändes allt väldigt naturligt. Min man fick också ett bra bemötande. Vi fick flytta över till patienthotellet vilket var ett friskhetstecken. Det är ju inte lika bekvämt på hotellet men det var helt OK för en natt. Personalen är otroligt proffsig.

• solros11

barnmorskorna i gamla stan är helt fantastiska...rekommenderar varmt...svårt me parkering dock

• snart tre

Jag gick hos barnmorskorna i Gamla stan och är rätt så nöjd. Jag gillade att själva stället är mysigt och personalen är bra generellt. Däremot åkte jag på att få fyra olika barnmorskor under min graviditet, vilket inte var helt optimalt. Även jag hade en oproblematisk graviditet ända tills jag gick över tiden (skulle föda på BB Sthlm) - då blev min BM stressad och jag fick dålig information om igångsättningen. Kände mig lite övergiven då och även efteråt (min igångsättnng slutade i ett katastrofsnitt) då BM verkade "besviken" över hur det slutat. Det kändes inte så kul efter en så dramatisk förlossning som jag var med om.

Så jag är osäker på om jag vill dit nästa gång.

• yearning

Tack tjejer för era inlägg :)

Svar på tråden Erfarenhet av Barnmorskorna i Gamla stan , BB Stockholm?