Oblat till tårta
Försöker igen.. är det någon som vet om hur man ska förvara oblatbilder till tårta tills det är dags för användning? I kyl eller rumstemperatur?
Försöker igen.. är det någon som vet om hur man ska förvara oblatbilder till tårta tills det är dags för användning? I kyl eller rumstemperatur?
Oblat är väl såna bilder som är hårda fram tills man lägger dem på tårtan? Då är det rumstemperatur, så har jag förvarat oblat jag använt.
I rumstemp hade jag vår Spider-Man, den var tuff men smakade inget vidare, ungarna frågade om jag lagt papper på tårtan :)
´visst ser det fint ut men inte så mycket mer...
Oki då vet jag..tack
där jag beställer står det att dem ska förvaras svalt, så jag har förvarat mina längst ner i kylskåpet
Du lägger oblaten på grädde, eller om du ska lägga den på marsipan eller sockermassa så måste du blöta upp oblaten lite lite, genom att fukta locket lite innan oblaten läggs på. För den ska inte vara hård och spröd när man äter den.
I butikerna förvaras de i rumstemperatur.
Är du osäker så kontakta det stället där du köpte den, där får du reda på hur den förvaras och hur den ska ligga på tårtan.