Vindruvor onyttigt?
Jag är galen i godis, men försöker gå ner i vikt...
Är vindruvor jätte onyttigt att smälla i sig?
Jag är galen i godis, men försöker gå ner i vikt...
Är vindruvor jätte onyttigt att smälla i sig?
Det är väl en av de mer onyttiga frukterna, om jag förstått saken rätt, men det lär ju vara bättre än godis i alla fall...
De innehåller jättemycket fruktsocker så det är absolut inget man ska äta mycket av om man vill vara nyttig.
Vindruvor och banan är söta och innehåller MYCKET klhydrater jämfört med andra frukter....så dem ska du undvika!
Vindruvor är väldigt mycket bättre att äta än godis, så om valet står mellan dessa två ska du självklart välja vindruvorna. Sen finns det förstås andra frukter som är bättre att äta än vindruvor, men det är en annan femma.
Om man har starkt sötsug och vill låta bli godis så låter väl vindruvor som ett jättebra alternativ.
Cindra - du låter lite destruktiv, vad äter du egentligen? Att banta genom att undvika till och med frukt är väl lite väl extremt?
Jag blev tipsad om att äta frysta vindruvor, jättegott. Och man äter inte lika många då!
mrskensington: Jag "bantar" genom att äta massor av god mat!!! Men jag undviker allt socker och snabba kolhydrater för jag har upptäckt att jag inte mår bra av det och att det triggar igång mitt sötsug rejält. Jag äter mycket frukt, men undviker helst bananer och vindruvor eftersom de är så söta och kolhydratrika.
Cindra: Ok, det låter sunt! Jag reagerade eftersom det är så många som försöker gå ner i vikt på osunda sätt.