• Sofne

Tips på bra spa-hotell?

Jag och några tjejkompisar är sugna på att lämna barn och män hemma och dra på spa över en helg men vet inte vart vi ska ta vägen.. Någon som har nåt bra tips? Badhotellet i Tranås är inte aktuellt för där har en av oss redan varit och vill inte tillbaka.

• Svar på tråden Tips på bra spa-hotell?
  • Siriva

Mitt absolut favoritspa är Hasseludden utanför stockholm. Inriktningen är japansk tvagningsceremoni. Har varma bassänger utomhus, div aktiviteter såsom chigong, sushiskola.
    Trevlig miljö och god mat. Om amn gillar japansk stil vill säga.

• Marie IE B

Säröhus är ett underbart ställe men jag vill varna för maten! Vi var där en helg i november och 3-rättersmiddagen som ingick i spa-paketet var under all kritik.

Söker ni lugn och ro och lite avskildhet kan jag rekommendera Spinkarp Spa som ligger mellan Gränna och Tranås. Har varit där många gånger och det är toppen.

Likaså Varberg Asia Spa, alltså inte Varbergs Kurhotell som funnits i många år. Detta är relativt nytt och jag TROR det är stadshotellet som har det.

• LinTra

Jag har bara posetivt att säga om maten på Säröhus.
    Vi va där helgen efter att vi gifte oss samt 6 månader efteråt-

• Marie IE B

LinTra: Då måste vi haft maximal otur men vi var fruktansvärt missnöjda när vi lämnade bordet. Frukostbuffén däremot var ju himmelsk!

• Therese33

Jag kan rekommendera Lundsbrunn kurort som ligger i Västergötland.

• LinTra
    Marie: Ja vi va kanonnöjda båda dagarna.
  • Gabbesmamma

Hasseludden är skitbra.
    Vi hade en kock som lagade maten( kommer inte ihåg vad det heter) medans vi tittade på. Dessutom så äter alla middag med morgonrockarna på.
    Supermysig utomhus varmvattenbassäng också.

• Bakeapple

Vi har precis varit på Lundsbrunn och vi är INTE särskilt imponerade... Inget gym, ingen bubbelpool, bara en liten bassäng, skabbiga hotellrum och uttråkade spaterapeuter som gärna ville vara någon annanstans. Men maten och ffa de hemgjorda chokladpralinerna var underbara! Men vi bestämde oss redan på plats att nästa gång testar vi ett annat spa.

• Destroijer

Björkängs gården utanför sölvesborg

Svar på tråden Tips på bra spa-hotell?