• Susidus

Ta sig för örat = öroninflammation??

Har läst i lite olika trådar om att era småttingar haft öroninflammation då de kinkat och tagit sig för öronen. Min lilltjej tar sig ofta för ena örat de senaste dagarna. Har tolkat det som att hon är trött helt enkelt. Är jag fel ute? Borde jag vara orolig för att det kan vara öroninflammation eller bör hon visa upp andra symptom oxå?

• Svar på tråden Ta sig för örat = öroninflammation??
  • Mickis74

Borde nog visa missnöje då också, för inflammation gör ont.

• carola1977

min dotter, och andra barn jag känner, gnuggar sig på öronen när de är trötta. det behöver alltså inte vara öroninflammation, förhoppningsvis inte .

• Sing Star

Min dotter tog sig för öronen ett tag och då fick jag höra att det kunde vara tänder på G. Tydligen går några nervtrådar upp mot öronen som kan ömma lite. Mycket riktigt så kom första tanden några dagar senare...

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • liskari

tänder och tänder..Jag tycker det känns som att vad de än gör så KAN det vara tänder på G. Jag har hört så många varianter..alla har sina egna varianter...PÅ vår tjej har tänderna bara ploppat upp en efter en utan något gnäll eller dåligt sovande. och ja..hon drar sig i örat många ggr per dag. Har tolkat det som trötthet...och uttråkning ibland med..

• lolaemvre

min lilla har haft öron inflammation 2 gånger och hon har inte visat missnöje med att man trycker henne på den lilla flärpen i örat (vilket dom säger att dom ska göra) ända hon visat det på är att hon vart riktigt gnällig och kämoig när hon ska sova.. dom säger att dom känner av trycket när som lägger sig men när man lagt henne på skötbord o dyl så har hon inte reagerat bara när hon ska sova..

Är nog olika från barn till barn hur dom reagerar, är du orolig så ring läkaren och boka tid..

• sarah

Min skrutt har haft 4 öroninflammationer på lika många månader. Hon har under en period tagit sig mkt för örat och det var just en period när hon INTE hade någon öroninflammation

Är hon lessen och framförallt gråter när du lägger ner henne då kan det vara värt att kolla upp. Ett nöjt och glatt barn har INTE öroninflammation för det Gör jätte ont!

(¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • marlene23

Vår dotter är grinig och tar sig för öronen när hon är trött!

• Cecilia 82

Dotorn på BVC berättade  för mig att om dom tar sig för öronen så är det ett sätt för dom och stimulera sitt hörselsinne. Det hörs ju när du tar dig på örat.
    Det kan ju också bero på annat,alla barn har ju sin personlighet!

• Fredrika1

Nar dom har oroninflammation sa sover de daligt, eftersom det gor ont nar dom ligger ner...
    Det har varit ett sakert tecken pa var lille kille som har haft sex oroninflammationer de senaste 4 manaderna. Han ska nu opereras, hoppas verkligen att det forsvinner!

Svar på tråden Ta sig för örat = öroninflammation??