Blodpropp i halsen?!
Usch, igår fick hag ett gäng märkliga symtom på jobbet, bl a synbortfall, svårt att förstå en enkel konversation (förstod orden, men fick inte ihop meningar), svårt att tala korrekt (upprepade ord efter varandra utan att mena det, bytte plats på vokaler) och höger arm domnade bort.
Min första reaktion var att dölja detta eftersom jag satt mitt i ett möte på jobbet och kände mig urdum. Efter kanske 20-30 minuter försvann det. Gick hem efter en timme och vilade. Kände mig fortfarande fånig, men fick i alla fall för mig att ringa sjukvårdsupplysningen eftersom symtomen var så konstiga. Blev ombedd att åka in direkt och det verkar som om det kan vara en blodpropp i halsen.
En remiss skulle skickas direkt för ultraljudsundersökning (sent igår kväll). Ikväll visade det sig att de fortfarande inte hade skrivit ut remissen (en miss), men de skulle fixa det under kvällen.
Jag är orolig! Vet ingenting om blodproppar eller vad detta skulle innebära, om det ens är en blodpropp. Fick Trombyl av läkaren igår. Jag är gravid i vecka 36, kommer troligen att föda redan om tre-fyra veckor. Har varit hemma från jobbet idag, men vet inte hur länge jag kan vara det. Jag har dessutom varit rätt sjuk den senaste tiden med influensa etc så jag är trött och hängig i kroppen. Hade planerat att jobba långt fram i graviditeten men nu vågar jag inte gå tillbaka. Kan jag bli sjukskriven t ex två veckor p g a blodproppsrisk eller vad är rimligt? Skulle verkligen behöva vila. Sjukdom och graviditet är ju ett kapitel för sig...