• Laire

Vad gör du om du ber om råd om billig present och...

...personen säger någonting alldeles för dyrt. Nu talar vi alltså om när det blir så att du inte skulle ha råd med mat resten av månaden. Ni rika människor får försöka sätta er in i situationen och vad ni skulle göra

En situation jag varit i en gång. Personen föreslog en "billig" present, bara det att vi har helt olika defenitioner av billigt... Och nu pratar vi om när personen säger rakt ut: "Men köp det för det är billigt och det vill jag ha"

Vem kan säga till någon annan hur lyckan ser ut?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör du om du ber om råd om billig present och...
  • piixelslyna

Om det vore en person som jag stod relativt nära skulle jag säga precis som det var. Annars skulle jag nog bara köpa någon blomma eller nåt.

• NoAngel

"köper något annat utan att säga något"..

Men det beror lite på hur nära jag känner personen, vissa skulle jag nog säga som det var till, att även den var för dyr!

• Erita

Köper inte presenter till främlingar så jag skulle säga rakt ut att den har jag inte heller råd med, men jag kommer på ngt annat att köpa

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • Dino78

Skulle säga att det var för dyrt. Köper bara presenter till släktingar och nära vänner och de får ta den smällen!

DIF i själ och hjärta
  • LillaJag06

Om det är en nära vän skulle jag säga som det var att present hon/han ville ha är för dyr för mig.

• LillaJag06

Glömde, sen kan man isf säga att men jag har redan köpt något till dig kanske. Har aldrig varit med om detta själv så jag vet inte riktigt :)

• Mamma Till Leon

skulle säga att den var för dyr!

Min fina lilla Leon
  • Vintersol80

skulle nog köpa nåt annat... beror på vem det var och vad den ville ha och sådär men jag msåte ju säga att jag blir nyfiken vad ville kompisen ha? Vilken prisklass? Tycker det är intressant med vad en del anser är billigt... Men du måste ju inte svara om du inte vill såklart.

• hönapöna2

Annat: Jag skulle aldrig fråga min kompis om råd om "billig" present.

• björkmamma

hade jag haft ont om pengar så hade jag inte brytt mig om att fråga om önskningar utan köpt ngt fint som passade min kassa

• Kinne79

Frågade min lillebror i julas vad han önskade sig.

Fick till svar - Ja, du som är student kan ju köpa något billigt, typ NHL 2007 eller Fifa-07.

Båda spelen kostar runt 600-700 kronor. Kanske inte riktigt vad jag anser billigt, men köpte ändå ett av spelen.

• Åke Vilse

Om någon frågar vad jag önskar mig så ger jag olika förslag i olika prisklasser.
    Allt ifrån strumpor till örhängen.
    Då är det givaren fritt att välja prisnivå och jag erhåller ändå något som jag önskat mig.

Att bara ge ett förslag och då på något som kostar flera hundra är sniket och snålt av önskaren.

Må flugor från tusen kameler invadera dina armhålor!
  • septbebis

Säger att den är för dyr.

• Baronessan

Om det var nån som jag kände väl hade jag sagt att det var för dyrt för mig.

Nån annan som inet står mig lika gärna hade jag sagt: "Tack för förslaget, vi får väl se vad det blir..."

If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • Nica74

Jag köper bara presenter till närmaste familjen om det inte handlar om att de fyller jämt. Skulle de föreslå något dyrt så säger jag till dem att det är för dyrt.

• MrsNelson

annat - det beror på till vem det är, är det någon nära skulle jag säga att inte hade råd, annars hade jag nog inte ens frågat! Men om jag gjort det så skulle jag nog bara köpt något annat istället!
    Tycker det är sån hysteri kring presenter....om det är en vuxen som tex fyller år så har vi oftast bara blommor eller en flaska vin med oss!

• puss

säger att den är för dyr.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
Svar på tråden Vad gör du om du ber om råd om billig present och...