• linpat

Hund försäkring, vilket har du ,vad kostar det?

Som frågan lyder? Vad har du för ras?

Själv har jag en gd tik försäkrad hos Folksam för 3243/år!
    Va det dyrt el billigt?

Har ni behövt "andvända" er av ert försäkringsbolag, possitiv el negativ bemötning?

• Svar på tråden Hund försäkring, vilket har du ,vad kostar det?
  • mysan1981

ja har agria.. kommer inte ihåg va de kostar. men sk ja någonsin ha en hund till efter min sötis.. så defentivit ALDRIG dom igen.
    måste op gubben snart å dom ska icket stå för ett enda öre bara för han e blandras..

• Pokergirl

Vi har if, har en blandras med boxer och bordercolliemix, betalar 1600 per år vilket vi tycker är ok.

• linpat

Ja jag läste de och blev så nyfiken på vilkef försökringsbolag folk har och vilka erfarenheter de har av det!

Måste vara en jobbig sits du är i nu! Han vill ju sin hund det bästa, men 10-15000 är en ganska så stor summa att betala.
    Hoppas det går bra för er!

• Pokergirl

Glömde svara på fråga nummer två, vi har inte behövt använda försäkringen ännu.

• mirakelmamma

Vår hund blev sjuk och dog i höstas. Vi hade honom försäkrad hos Folksam. Jag kommer inte ihåg vad det kostade men jag har för mig att det låg på knappt 1000/år. Kanske ska tillägga att det var en hanne av rasen flatcoated retriver. Tyvärr hade vi honom "bara" försäkrad för 20000 i vet.kostnader. Hade lätt kunnat gjort åt 40000 när han var sjuk i höstas. Tyvärr gick det inte att rädda honom. Vi fick dock ut på livförsäkringen samma summa som vi hade köpt honom för.
    R.I.P min lilla vovve. *saknar*

• linpat

Mirakelmamma:
    Det är tungt att förlora sin hund, har själv fått avliva min förra hund och det var jätte jobbigt att ta det beslutet. Men vad som tröstar mig är att han är i hundhimlen och är helt och fullt rörlig och gör sin favorit syssla... Keker med sina gamla hundkompisar!

Men va Folksam bra att ha att göra med när du behövde hjälp?

• Majsan70

Jag har Agria till min jycke. Betalar 157 kronor i månaden för vet. förs. på 30,000

• linpat

Majsan70

Vad har du för ras? Behövt använa dig av din förs?

• Majsan70

Vår hund är schäfer/bordercollie.

Har aldrig behövt använda försäkringen, men eftersom hon är besiktigad o genomkollad så skall det inte vara några problem med att få nyttja sin försäkring.

Vi har även katterna i Agria och är supernöjda. Snabbt behandlat och ingettjafs när vi använt försäkringen.

• emmizenma

Har min hund försäkrad i agria.
    Betalar ca 150 kr/mån. Vetrinärvård 60 tusen och har för mig att det var någon plus försäkring oxå. Har en trygg vetrinär försäkring men valde att inte teckna någon livförsäkring. Vill hellre sattsa pengar på att få en bra vet försäkring.

Har inte använt försäkringen för hunden men har hästen försäkrad i agria och där har det inte vart problem när jag har behövt använda den.

Svar på tråden Hund försäkring, vilket har du ,vad kostar det?