flytta till marocko
Jag vet att min man vill flytta till marocko om några år, när han sparat så pass mycket att vi kan leva bra i marocko.
Men hur blir det för mig där...
Jag jobbar nu inom omsorgen (handikappade), kan jag göra det i marocko? Finns det gruppboenden, har hört att det inte gör det? Eller på vilket annat sätt kan man jobba med funktionshindrade i marocko? Min man tycker att jag kan jobba i den firma han tänker starta i marocko (han vet inte vad för slags firma än men blir nog något inom antingen restaurang eller bil branschen)
MEN det är ju inte det som är mitt yrke, jag jobbar ju med vård och omsorg! Detta är min passion och det jag älskar det!
Men jag älskar ju min man också, och jag vet att han inte är lycklig i Sverige (han är från Irak, jag vill följa honom vart han än går, men jag vill INTE behöva byta yrke!
Någon här från marocko, någon som bor/bott i marocko eller bara kan mkt om marocko. Kan ni berätta hur det är att bo och leva där?
Och en sista fråga
Kommer jag som icke konverterad svensk bli accepterad i ett marockanskt samhälle eller kommer jag vara en "smutsig svensk".
Anl. till den frågan är att jag tidigare varit gift med en man från muslimskt land och varje gång vi var i hans hemland sågs jag som smutsig svensk...