• Soulfly

Kan man tapetsera på målad väv?

Vi har målad vävtapter i hallen och jag skulle så gärna vilja ha en fondvägg av papperstapet vid våran hatthylla!

Så kan man sätta tapet på en målad vävtapet?

Eller hur ska man göra?

Hoppas någon vet

Längtar efter liten ♥
  • Svar på tråden Kan man tapetsera på målad väv?
  • Mickis74

Skulle nog tro att det bästa är att ta bort väven först.

• LyNxQ

Det finns en tjock 'täcktapet' som man kan ha över om det är mycket struktur på väggen.
    Sen kan man tapetsera eller måla över täcktapeten

• Barn nr2

Det bästa är att bredspackla väggen först. Sedan kan du tapetserad den.

• Soulfly

lynxq: vart får man tag i sådan täcktapet? o e de dyrt? sätter man bara den över vävtapeten då?

barn nr 2: ska man ta bort väven innan el kan man bredspackla direkt på? o sen tapet direkt på spacklet,eller måste man ha nått under?

Längtar efter liten ♥
  • LyNxQ

Det finns där de säljer tapeter.. antar att de olika tapettillverkarna har typ varsin variant..

• Lady1nblack

det enklaste är ju att köpa en "täck-tapet" från färghandeln.. då slipper man kladd med spackel samt slipande innan man kan sätta upp den riktiga tapeten :)

• Barn nr2

Soulfly. Du bredspacklar direkt på väven och sedan tapetserar du på spacklet. Du måste såklart slipa och spackla några gånger. Det är inte så lätt att bredspackla så om man inte har gjort det innan kan det var smart att anlita en målare för det jobbet.

• Soulfly

ok,låter ju lättare då o bara sätta upp en täcktapet hellre lite dyrare än alla de andra jobebt med o spackla.

lynxq: tack för adressen

o tack alla ni andra.-) nu vet ja lite mer om området

Längtar efter liten ♥
  • Adonai

Finns en täcktapet på Rusta som jag har hört ska vara helt ok. Den heter "genvägentvå" (om jag inte minns helt fel).

• LyNxQ

Kolla hos tapetåterförsäljarna, de har säkert en massa olika! Länken var mest ett förslag, tror inte att det stod nåt pris heller..
    Men vi fick reklam här i veckan från nån tapettillverkare, där stod det om täcktapet.. där stod även priset, men jag kommer inte ihåg vad det var,, sorry,,
    Lycka till med tapetseringen!!

Svar på tråden Kan man tapetsera på målad väv?