• Daisy Duck

Bebisvänliga kex eller liknande

Är det ngn som kan tipsa på några kex eller liknande som man kan ge till bebis. Alltså som inte innehåller salt eller socker.

• Svar på tråden Bebisvänliga kex eller liknande
  • MaMoMe

Vanliga rån är jätte bra.

• Tutilure

De här smörgåsrånen brukar man kunna ge till bebisar.
    Lite salt och socker innehåller nog allt, men det är okej att ge enligt min sons dietist.

• Cissela

Havrepuffar brukar vi ge vår lilltjej eller rån men det är socker i de också. Svårt att hitta helt utan socker tror jag. Vi provade fullkornsrån men det tyckte vår flicka inte om.

• Lillasyrran76

Göteborgs smörgåsrån (vete) utan socker är bra. Lite salt innehåller de väl men inga farliga doser. Undvik fullkornsrån.

• Titti06

Majskrokar! Hur bra som helst!

• Daisy Duck

MaMoMe: Vilka menar du med "vanliga rån"? Är det samma sort som Lillasyrran76 menar?

• Cemi

Hur gamla var era barn när ni började ge rån och kex?

Har hört att Göteborgs smörgåsrån som Lillasyrran76 talar om är bra.

• Tutilure

Jag var lite nojig så jag började inte ge rån förrän vid 7-8 månader.

• NicoleSthlm

Emilia är nu 8 mån (6 mån korr) och hon får smörgåsrån med lite saltfritt smör på eller "klisterkex" med smör eller messmör eller plain... Klisterkex är Frasbröd... finns i majs, vete eller fullkorn! O så får hon majskrokar ibland!

They call me Piff........ Piff A Till.....
  • cleopatra2

det saknar jag också, i holland finns det babykex,special anpassad till barn,tyvärr käns det som i sverige är allt antingen nyttigt eller inte...det finns ingeting i mellan för barn

• Axxa

När Ludwig var 5 mån fick han smaka smörgåsrån... men nu ger vi mest majskrokar, som är utan salt och mkt låg fetthalt (2%). De smälter lätt i munnen så det är ingen risk att bebisen sätter i halsen. Man kan bland annat köpa dem på ICA MAXI.

• Daisy Duck

Majskrokar låter bra. Hittar man dem bland kex & dyl i affären?

• Eja

Majskrokar är super!!!!  här finns det på Hemköp har nyss kommit i sortimentet ( till min stora lycka, finns i Finland där min dotter är född) de heter MAISSI NAKSUJA 

Amanda -04 *** Elias -06
  • Eja

ser ut som stoooora ostbågar

Amanda -04 *** Elias -06
  • Esping

Majskrokarna brukar finnas bland blöjor och barnmat. Superbra!

• Morrizz

Majskrokar är verkligen att rekommendera.
    I vår Hemköps affär hittade jag dom bland hälsokost och glutenfritt.

• mammatillpojkar

jag började ge små bitar rån när nicolas va 5 månader

Svar på tråden Bebisvänliga kex eller liknande