Bebisvänliga kex eller liknande
Är det ngn som kan tipsa på några kex eller liknande som man kan ge till bebis. Alltså som inte innehåller salt eller socker.
Är det ngn som kan tipsa på några kex eller liknande som man kan ge till bebis. Alltså som inte innehåller salt eller socker.
Vanliga rån är jätte bra.
De här smörgåsrånen brukar man kunna ge till bebisar.
Lite salt och socker innehåller nog allt, men det är okej att ge enligt min sons dietist.
Havrepuffar brukar vi ge vår lilltjej eller rån men det är socker i de också. Svårt att hitta helt utan socker tror jag. Vi provade fullkornsrån men det tyckte vår flicka inte om.
Göteborgs smörgåsrån (vete) utan socker är bra. Lite salt innehåller de väl men inga farliga doser. Undvik fullkornsrån.
Majskrokar! Hur bra som helst!
MaMoMe: Vilka menar du med "vanliga rån"? Är det samma sort som Lillasyrran76 menar?
Det är säkert de som MaMoMe menar.
Det är iallafall de jag menar.
Hur gamla var era barn när ni började ge rån och kex?
Har hört att Göteborgs smörgåsrån som Lillasyrran76 talar om är bra.
Jag var lite nojig så jag började inte ge rån förrän vid 7-8 månader.
Emilia är nu 8 mån (6 mån korr) och hon får smörgåsrån med lite saltfritt smör på eller "klisterkex" med smör eller messmör eller plain... Klisterkex är Frasbröd... finns i majs, vete eller fullkorn! O så får hon majskrokar ibland!
det saknar jag också, i holland finns det babykex,special anpassad till barn,tyvärr käns det som i sverige är allt antingen nyttigt eller inte...det finns ingeting i mellan för barn
När Ludwig var 5 mån fick han smaka smörgåsrån... men nu ger vi mest majskrokar, som är utan salt och mkt låg fetthalt (2%). De smälter lätt i munnen så det är ingen risk att bebisen sätter i halsen. Man kan bland annat köpa dem på ICA MAXI.
Majskrokar låter bra. Hittar man dem bland kex & dyl i affären?
Majskrokar är super!!!! här finns det på Hemköp har nyss kommit i sortimentet ( till min stora lycka, finns i Finland där min dotter är född) de heter MAISSI NAKSUJA
ser ut som stoooora ostbågar
Majskrokarna brukar finnas bland blöjor och barnmat. Superbra!
Majskrokar är verkligen att rekommendera.
I vår Hemköps affär hittade jag dom bland hälsokost och glutenfritt.
jag började ge små bitar rån när nicolas va 5 månader
www.majskrokar.se
tyvärr finns ju inte majskrokar i alla städer, här finns en lista på återförsäjare....