• Kimster

Män har ett revben mindre än kvinnor

Ville bara berätta nåt kul som hände mig i fredags. Jag träffade en tjejkompis efter jobbet och av nån anledning började vi prata om transexuella och framförallt kvinnor som väljer att bli män. Jag ska erkänna att jag inte vet hur operationen går till och sa det till min kompis som då säger att 'de tar ett av revbenen och använder det som stommen i penisen, män har ju i alla fall ett revben mindre än kvinnor'. Jag blev så paff att jag inte fick ur mig ett ord!

Vet inte vad jag tycker är märkligast, att hon tror det finns ben i penisar eller att hon tror män har ett revben mindre än kvinnor?

• Svar på tråden Män har ett revben mindre än kvinnor
  • memmlis

Vilket härligt skratt jag fick nu, du(din kära vän) förgyllde min förmiddag vill jag lova!

• non compos mentis

men då är det ju jätte dumt att ta ett revben till om de redan har så få

• Kimster

Dr Cox: Det ar ju kvinnor som vill bli man som de tar ett extra revben fran och bygger penis av. Pa sa satt blir hon ju annu mera man sa att saga, eftersom hon da har ett revben mindre, som alla andra man.

• Sallisen

Haha, som om man bygger penisar av revben - vad befängt!

• Sallisen
    Nenne 71 skrev 2007-03-08 13:22:08 följande:
    Men hur kom Eva till då?
    Bara för att Gud tog ett revben ur Adam för att bygga upp Eva så försvann ju inte anlagen för X antal revben ur Adams gener... hans barn fick alltså fullt antal revben förstås, och likadant ända fram till vår tid!
  • niamh

Din kompis måste vara en riktig pingla om hon bara sett penisar i "benig" form

• Kimster

"Men hur kom Eva till då?"

Ja det kan man undra, jag kanske skulle ha fragat henne om det.

• Jag är Sma

Uppfattningen att män har ett revben mindre än kvinnor är ganska vanlig eftersom en av Bibelns skapelseberättelser beskriver hur Gud skapade kvinnan av ett av mannens revben. Att man kan skapa en penis av ett revben är nog inte en lika vanlig uppfattning...

• non compos mentis

Ja just det, vad du jag är.

Svar på tråden Män har ett revben mindre än kvinnor