• 3 barns mor

Fodervärd katt

är det nån här som kan berätta lite om hur man går till väga om man ska lämna ut katt på foder hel som halvfodervärd tack

• Svar på tråden Fodervärd katt
  • Susiepie

Jag har en hane på halvfoder, han är såld till halva priset mot att jag får låna honom tillbaka 2 gånger!
    JAg står för vaccinationer och tester som behövs innan parning, samt att jag ställer utho honom Och blir han odräglig innan jag hinner använda honom så skall han kastreras.
    JAg ska lämna en hona på foder från min nästa kull och där får dom katten mot två kullar och vi ställer ut henne tillsammans...och jag står för vaccinationer och tester!

• Majsan70

Skall man ha ut en katt på foder kan man i stort sett skriva precis de regler som passar en själv. Rimliga natruligtvis om man vill att nån skall ta katten förstås.

SVERAK tar avstånd från allt vad fodervärdar heter så där får man ingen hjälp eller förståelse om något skulle gå fel.

Enda gången jag skulle lämna en katt på foder vore om min mamma skulle ta en.

• lindac77

Jag är fodervärd åt min mammas mosters ena katt. Jag står för vaccinationer, försäkring, mat, sand och dylikt. Hon står för utställningskostnader, tester och får ta två kullar efter henne.

• Jinxan

lindac77: Vilken "liten" snygging du har fått hem!! Får man vara nyfiken och fråga efter en närmare presentation av grabben?
    Du har f.ö urläckra foton av dina katter!!

Jag har en Maine Coon tjej som jag har funderat på att lämna ut på halvfoder... Helst skulle jag behålla henne själv eftersom jag tycker att hon har mkt att tillföra aveln. Hon är både snygg och har en bra stamtavla, men jag har tyvärr inte möjlighet att ha fler katter just nu.
    Hade tänkt mej att sälja henne till 1/2 priset mot att jag får 2 st kattungar tillbaka efter henne.
    Några detaljer som utställning m.m har jag dock inte funderat närmare på än då jag aldrig lämnat ut på halvfoder förut.
    Hoppas att jag hittar någon som har samma mål med avel som jag har.......

• lindac77

Jinxan: Roligt att du också har Maine coon! Verkligen en underbar ras!

Ja, han är verkligen en snygging vår nya familjemedlem. Han är 13 veckor gammal nu och kommer från S*Street Cats. Han heter Rip It Up i stamtavlan, men vi kallar honom för Dino... OCH Rippe! Tilltalsnamnet är inte helt bestämt ännu. I april ska vi ställa ut honom i Jönköping. Det ska bli spännande att se hur det går. I mina ögon är han såklart världens vackraste oavsett!

Svar på tråden Fodervärd katt