• Anna73

tips på dekorationer att göra själv???

Hejsan!!!

Ska ha dop den 26/5

Jag vill ha tips på dekorationer mm att göra själv,,,
    även beskrivning av bebiströja att vika av servett:)

Alla tips är av vikt :)

Obs!!!! Det är till en påg:) Tänkte färgtemat skulle vara i blått:)

Kraaaaam Anna

• Svar på tråden tips på dekorationer att göra själv???
  • Nyfiken gul

snittblommor är fint att dekorera med och är lätt också!!

Knipsa av bara själva blomman o lägg i en skål med flytljus tex...

Dekorera med murgröne-rankor...

Strö rosor över bordet lite nonchalant...

osv osv...

Det är tacksamt att dekorera med blommor för det blir elegant och snyggt även om man bara har lite gröna kvistar...

• Lisa 74

Du kan ju alltid rulla servetter och sätta ett blått band och en liten blomma i. Finns ju stora fina pappers servetter med "linnekänsla".

• fms

Hej

Om du kollar i mitt bildgalleri så finns där en bild på min dukning från dopet, jag gjorde små dopklänningar istället för babytröjan, det blev mycket uppskattat! Hade samma färger som på Bellas dopklänning.

Annika

• caessa

Om du går in på dopguiden så finns det exakt beskrivning hur man gör babytröjan. Har själv vikt 40 st såna igår.

• tinkan
    fms: Hur gjorde du dopklänningarna? De var jättefina..
  • nate79

Är också nyfiken å behöver idéer.
    Caessa:
    VIlken dopguide? Vad menar du? Var ska man leta?

• caessa

jag hittade på egna dekorationer, vek små askar och fyllde med saker ur dofta påsen och sen hade jag vikt tröjan.

• Lilja06

Titta under mina bilder...finns från vårat dop!

• heartgirl

har bilder i galeriet...plocka murgröna o lägg på borden...några fotavtryck på papper att lägga ut som dukning....

• K med lilla E

Vi gjorde sådana tröjor av servetter till vårt dop och klistrade på lite jox på dem och skrev namn och datum på dem. Folk blev mäkta imponerade av dem! Det var kul tycker jag som hade svurit medan jag satt och vek dom förbaskade servetterna.

• Laajsaa

jag gjorde servett tröjarn och gjorde en stämpel av barnfötter på... Sedan tog jag ikeas gjas lycktor och limma på ett band på överkanten, blev jättebra.. Tulpaner med lite tyll (rosa) i vasar på borden och några som dekoration på bordet.. Sedan hade vi tårta med Hilma på....vilket belv jätte lyckat... Gästerna blev imponerade.... Jätte fint blev det! Åh sedan hade jag lite rosa balloner på väggarna också =)

• Anki 82

Har också vikt de förbannade bebiströjorna ;) 60 st till dopet på lördag, hoppas gästerna uppskattar dem! sen ska vi ha murgrönerankor och vaser med grönt gräs och blåklint. Köpte billiga ljuslyktor från ikea att ha blå värmeljus i.

• Russinkastrull

Laajsaa: Hur gjorde du barnfotstämpeln? Jag skulle så gärna vilja göra fotavtryck på duken..

• dalamilla

Har lite dekorationer i mitt galleri oxå
    Ta en titt....

• Neptunus

fms:
    Kan man möjligtvis få en beskrivning på hur du vek dopklänningarna? Jättefina!

Svar på tråden tips på dekorationer att göra själv???