Dricka Herrljunga cider 0.7% när man är gravid?
Min kille köpte hem Herrljunga cider åt mig från Ica. Han tänkte inte på att det var 0.7% alkoholvolym. Kan man dricka det eller inte?? Räknas det som alkoholfritt eller inte?
Min kille köpte hem Herrljunga cider åt mig från Ica. Han tänkte inte på att det var 0.7% alkoholvolym. Kan man dricka det eller inte?? Räknas det som alkoholfritt eller inte?
vad står det på flaskan då? står det alkoholfri eller? jag tror inte att det ska vara någon fara med det jag köpte alkoholfritt på systemet och det innehåller typ 0,5% den var min bm som tipsa om systemets alkoholfria drycker... men är du osäker och vill veta till 100% så ring din bm och fråga...
Det e lugnt. Drack nån lättöl då o då under graviditeten (5 ggr sammanlagt kanske). Sa det till bm o hon sa inget om det.
slappna aaaaaaaav
ja, det kan du dricka. Det är detsamma som alkoholfritt.
Det finns alkohol i nästan allt du äter i varierande grad. Tänk så här: Om man kan ge det till barn kan du dricka det, och både alkoholfri cider och lättöl räknas som läsk.
Inte för att verka negativ men lättöl har jag svårt att förstå skulle räknas som läsk? Skulle aldrig ge det till mitt barn.
Enligt min BM räknas även lättöl till alkohol. Vad hon skulle anse om det som det står alkoholfritt på vet jag men själv skulle jag inte ta det. Men det är ju min princip. Vill inte riskera nåt som jag inte vet utgången av.