• minnapinna

Vad gör en undersköterska på BB / förlossning?

Jag har alltid velat bli barnmorska, men tror att det hela är för svårt för mig (både sjuksköterskeprogrammet och vidareutbildningen till barnmorska). Därför har tanken slagit mig att jag kanske kan bli undersköterska. Drömmen är att jobba på förlossning eller BB så jag undrar nu: vad har en undersköterska för uppgifter på BB och förlossning?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vad gör en undersköterska på BB / förlossning?
  • Angla

Serva föräldrarna och assistera sjuksköterskan

Angla - mamma bortom molnen
  • Aquagreen

´Minnapinna - Ja de endade inte gös som ssk/bm gör är väl att ge en del mediciner men gosa med bäbbar o ta hand om dem efter förlossnimngen o all kontakt med föräldrararna har dem, jag kommer precis som du oxå att plugga till Usk ist för BM el ssk

• minnapinna

Aquagreen,
    åh, vad kul! När ska du söka? Jag har bestämt att jag söker både sjuksköterska och undersköterska till hösten...

• minnapinna

Vad ligger lönen på, ungefär...?

• Ellieott

min moster har jobbat som uska på förlossningen så länge jag levt (19 år) och trivts hur bra som helst. Exakta arbetsuppgifter vet jag inte. Och stressigt är det ju, men hon tycker som sagt att det är ett jääättebra jobb! Hon var lite sugen att plugga till bm när min andra moster gjorde det men ångrade sig!

• minnapinna

tack för era svar. vet ni om det är svårare att få fast jobb på sjuhus om man är uska istället för ssk?

Svar på tråden Vad gör en undersköterska på BB / förlossning?