• Blueblood

Varför kan inte kvinnor kasta boll?

Kvinnor har bröst. De är av olika storlekar och former. Många har runda, fasta och goa. Precis som bollar oftast är!
    Men ni som utrustats med "bollar "som ni kan talla på hur mycket ni vill och när ni vill, varför är ni inte bättre vänner med dem? Alltså med bollar.
    Det här märkte jag redan när vi spelade brännboll i lågstadiet. Tjejerna kastade så jävla kort. De sprang så gott de kunde, sedan hystade de, men de kom ju inte ens tio meter!
    Men redan då såg jag felet de gjorde. Tänk, en liten lågstadiegrabb!
    Jo. Låt oss säga att kvinnan som får en tennisboll i näven är högerhänt. Hon ska kasta bollen.
    Då springer hon fram till linjen och hystar... men vad gör hon? Jo, hennes sista fotisättning sker med högerbenet! Alltså höger arm fram, höger ben fram. Ser ni filmen spelas fram i era hjärnor?
    Alltså det går inte att kasta så, man får absolut ingen kraft!
    Regeln är: Högerhänta ska sätta i vänsterfoten när de kastar, alltså vänster sida av kroppen ska vara riktad mot kastriktningen. Är man vänsterhänt så är det tvärtom. Då ska höger ben vara i sist, samt höger sida av kroppen riktad mot kasthållet.
    Så. Nu tycker jag ni kan gå ut och träna lite. Har ni inga bollar hemma kan ni rulla ihop ett par strumpor, eller så kan ni kanske göra några snöbollar.

• Svar på tråden Varför kan inte kvinnor kasta boll?
  • puss

jag har slängt runt med många bollar.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • sheeba

Fan jag måste vara en karl då
    Har alltid varit lika bra som grabbarna men satt och små log när jag läste TS för vist har man sätt sånt i sina dagar

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • markattan

bollar,bollar,bollar,bollar,bollar,bollar......

jag gillar inte bollar! Och du är säkert inte lika bra som mig på vissa saker....

• Dino78

Och det tror du att ALLA kvinnor gör?
    Men å andra sidan: vad fan spelar det för roll?
    Jag kan kasta saker men har inget behov att kasta vare sig långt eller hårt.

DIF i själ och hjärta
  • niamh

Tack för tipset! Det ska jag prova )

• Dino78

Men du Blueblood, för övrigt ska du kanske vara glad att tjejer inte kan kasta med bollar...stackars alla män i såna fall - om vi skulle vilja kasta med era bollar

DIF i själ och hjärta
  • Minna07

Vem sätter fram höger fot om man kastar med höger hand? Låter som om något kopplar lite fel i hjärnan *hehe*

/en som aldrig haft problem med bollkastning...

• Maverich

För att vi har en extra sena som går från armbågen ut i handleden. Den är lite segare än de andra och hindrar oss från att kunna kasta ordentligt. Kraften slås liksom tillbaka så bollen inte kommer så långt.

Svar på tråden Varför kan inte kvinnor kasta boll?