Varför kan inte kvinnor kasta boll?
Kvinnor har bröst. De är av olika storlekar och former. Många har runda, fasta och goa. Precis som bollar oftast är!
Men ni som utrustats med "bollar "som ni kan talla på hur mycket ni vill och när ni vill, varför är ni inte bättre vänner med dem? Alltså med bollar.
Det här märkte jag redan när vi spelade brännboll i lågstadiet. Tjejerna kastade så jävla kort. De sprang så gott de kunde, sedan hystade de, men de kom ju inte ens tio meter!
Men redan då såg jag felet de gjorde. Tänk, en liten lågstadiegrabb!
Jo. Låt oss säga att kvinnan som får en tennisboll i näven är högerhänt. Hon ska kasta bollen.
Då springer hon fram till linjen och hystar... men vad gör hon? Jo, hennes sista fotisättning sker med högerbenet! Alltså höger arm fram, höger ben fram. Ser ni filmen spelas fram i era hjärnor?
Alltså det går inte att kasta så, man får absolut ingen kraft!
Regeln är: Högerhänta ska sätta i vänsterfoten när de kastar, alltså vänster sida av kroppen ska vara riktad mot kastriktningen. Är man vänsterhänt så är det tvärtom. Då ska höger ben vara i sist, samt höger sida av kroppen riktad mot kasthållet.
Så. Nu tycker jag ni kan gå ut och träna lite. Har ni inga bollar hemma kan ni rulla ihop ett par strumpor, eller så kan ni kanske göra några snöbollar.