• cillae

Mexikansk fest

Vi ska ha försenad bröllopsfest i april. Vi ska ha mexikansk buffe med tacos tillb, enchiladas osv. Välkomstdrinken blir en liten Tequilla (för dom som vill) och en mexikansk öl typ Corona. Men sen är det stopp. Är det nån som har några tips.

• Svar på tråden Mexikansk fest
  • T0morrow

Piniata *ler* med kanske lite godsaker i *fniss* jag hade det på en 30 årsfest som jag ordnade i mexikanskt tema, det var MYCKET uppskattat efter en del tequila och Margarithas *s*

Mycket olika salsor med dipp, guacamole är väl givet antar jag precis som drinken Margaritas som är gudomligt gott i orginal och i Jordgubbs smak... DÅ kan man dricka som saft *ler*på buffén kan det finnas så mycket gott, Quesadillas, Tamales, enchiladas, Pescado Abulita (en sååå underbart god fiskrätt...)

efterrätt: Flan (givetvis*ler* väldigt mexikanskt/spanskt) Dulce De Limones sur/sött efterrätt. Café diablo, Churros är supergott till *ler* ( lite jobbigt att göra men VÄLDIGT gott...)

Ni kan ju ha Sangria Roja som fördrink annars, lite bålaktigt och väldigt mexikanskt (många tror att det är spanskt och visst man använder ju liknande språk...)

i övrigt så så är det väl sombreros och gitarrspel som är mexikanskt?? *ler* 

Om jag kommer på ngt mer så lär du få veta det, lycka till

• cillae

Tack så mycket, jättebra tips. Men vad är Piniata? Skriv gäran om du kommer på nåt mer.

• Lola Jämtland

När min man fyllde 40 så hade vi lite mexicanskt tema...o jag tyckte vi serverade nachos på ett kul sätt.
    Nämligen i brättet på en sombrero som låg på bordet.
    Kanske ett tips?

cillae skrev 2007-03-09 06:26:09 följande:
    Tack så mycket, jättebra tips. Men vad är Piniata? Skriv gäran om du kommer på nåt mer.
    Detta är en pinata o så här gör man en sån. Texten är dock på engelska.

www.bry-backmanor.org/holidayfun/pinata.html
    //2007-here I come!
Svar på tråden Mexikansk fest