-
-
Svar på tråden Vilken storbil 6 eller 7 sitsig bil kan du rekomendera en familj på 5 personer som behöver plats?
-
chevrolet transporter ska tydligen vara bra, men jag har ingen egen erfarenhet av den
-
Vi har fyra barn på 1 1/2, 7, 10 och 12 år varav den äldsta sitter i rullstol så vi behöver lite lastplats också. Vi har nyss köpt en Ford Galaxy. Vi är nöjda med den.
En kompis familj har en Chrysler Grand Voyager. De har 5 barn.
Funkar också bra. -
Vi kör en C8 (är 6 personer) och är jättenöjda och en kollega har en Chrysler Grand Voyager som enligt honom är suverän med både barn och packning.
-
vi har en WV SHARAN TDI och är supernöjda med den
-
Hade jag råd skulle jag köpt nya Ford S-max! Snygg och väl emottagen hos biljournalister. En systermodell till Galaxy, som är ännu större.
Marknaden för lite MINDRE, sjusitsiga bilar har aldrig varit större än nu, så om man inte kör alla + packning samtidigt (eller kan tänka sig takbox) så kan man välja bland Citroen C5 Picasso, VW Touran eller Caddy, Opel Zafira, Peugeot 307 SW, Renault Grand Scenic, Mitsubishi Grandis. Opeln finns i två generationer, den första är riktigt billig begagnad. En VW Touran ligger runt 140.000.
Om du är gjord av pengar och inte bryr dig om miljön så finns ju alltid Volvo XC90, Land Rover Discovery LR3, Audi Q7, nya BMW X5 och Mercedes-Benz GL-klass. -
Vi hade en Opel Zafira innan...blä, säger jag!!
Sedan i aug har vi en Mitsubischi Grandis & den är så himla bra & go att köra!! Vi är SUPERNÖJDA med den!! Just nu kommer jag faktiskt inte på nå´t endaste dugg jag inte gillar med den... -
Tjaa... Vi glider ju runt 5 pers i en Toyota Corolla Verso. Kolla den, vann massa priser för familjebil etc förra året.
-
Jenny70: vad har du emot zafiran? vi tittar lite löst på den modellen, så jag blir nyfiken när du verkar ogilla den så starkt.
-
Vi har en Seat Alhambra (7sitsig eller 5-sitsig +stort bagage), den är vi nöjd med.
Det är ju i princip samma bil som VW Sharan & Ford Galaxy, men personligen skulle jag inte välja Galaxyn.
Ska man köpa en nyare Sharan eller Alhambra så ska man passa sig för de 6-växlade som de tydligen varit lite strul med.
Det man ska kolla extra på om man köper begagnat är styrlederna.
Lycka till!! -
reanult grand scenic
-
Om du aldrig vill betala ett öre för oväntade verkstadsbesök så rekommenderar jag en gammal Toyota Previa. Massor av plats men härlig personbilskänsla för föraren. Dessutom kan man se ner på nästan alla andra ...
-
Chevrolet Suburban..?
-
Vi kör Opel Zafira och är helnöjd. (4 barn och två vuxna)