• grisekno

Göteborgare (framför allt, men även andra), har ni varit på Klädkällaren???

"Kom till Klädkällaren, kom till Klädkällaren...." (jingel)

Har varit på Klädkällaren idag, mamma o jag brukar vara där åtminstone en gång om året. Men nu har jag flyttat närmare, så det kanske blir mer...

Hittade inte så jättemycket grejer idag, men det jag kom hem med är jag jättenöjd med. Jag skulle kunna tro att om jag hade barn, skulle jag handla jättemycket kläder till dem där... Ska åka dit när min bästis bebis kommer...

Jag gillar Klädkällaren! Mindre än Ullared, men närmare (ca en kvart hemifrån)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Göteborgare (framför allt, men även andra), har ni varit på Klädkällaren???
  • Linda1976

Nejtack! Dit vill jag inte. Hellre Ullared några ggr/år. Tar ju bara en timme dit ändå.

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • LottaGumman

Jo men är inte kläderna rätt tantiga Ullared är bättre i så fall...

Så kom Alvar... 060823 ♥
  • Baronessan

Huga! Mamma släpade dit mig JÄMT när jag var liten. *rysa* Hämnades genom att ta dit HENNE (mååånga år senare) när hon skulle ha jacka och hon stretade emot nåt så vansinnigt! *skratt*

If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • adsf

Baronessan; Min mamma släpade oxå med mig dit när jag va liten *ryser*
    Hade ju inte SÅ långt dit men det va en j*vla bit att gå ifrån Hjällbo, det va ju på den tiden man va tvungen att at buss till Hjällbo för att sen gå hela vägen ner...
    nu för tiden går det väl t.o.m buss ner?

Är inte det 2:a hands sortering där? finns en hel del barnkläder som är allt annat än tantiga

• bustjejen

Nope...det är nog inget för mig

• Skumpis

Var där i somras för att köpa regnkläder till grabben. Det var också det enda jag hittade.

• Jiie

En gång var jag där tre gånger, första sista o enda

• Yummie

Nej, brukar inte vara där. Men nu i veckan var jag där med en kompis som letade gardintyg. De hade visst en liiiten bokrea också Så jag kunde inte låta bli att köpa boken "Tre svarta kjolar" för ynka 39.90:-

• voda

Jag tycker att man kan fynda där... men man får ju leta lite. Tyger är billigt och underkläder är helt ok. jag har även köpt ngn bok där ibland.

• Lola Jämtland

Klädkällaren hade jag glömt bort!

Där var jag många ggr när jag bodde i Kortedala.
    Det var en kul affär tyckte jag.

//2007-here I come!
  • Baronessan

Klädkällaren finns tydligen på fem olika ställen i Sverige.

Göteborg, Mellerud (Bloms antar jag?), Jönköping, Mariefred och Söderhamn.

If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • cotton

Jag har varit där. Fyndade en skidjacka en gång. Men mest åker jag dit med mamma som köper gardintyg, handdukar, ungsformar och julpynt.

Jag brukar köpa billiga kakor och godis. Och den där skidjackan då. Men det är kul att åka dit. Annorlunda människor och härligt utbud av "skit"

• Drutten28

Skulle inte sätta min fot där nånsin igen!
    Fick JÄMT gå dit med mamma när jag var liten,
    ibland som en "skojig" utflyktspromenad både från K-dala och Gårdsten!!!!! URK

• grisekno

Till alla som inte vill dit för att de var där när de var små, kan jag säga att det är bättre nu och inte lika mörkt o "källar-aktigt"...

LottaGumman skrev 2007-03-08 21:58:05 följande:
    Jo men är inte kläderna rätt tantiga Ullared är bättre i så fall... Så kom Alvar... 060823 ♥

Det finns för alla smaker...barn, ungdom, tant...o så för vanliga vuxna oxå...

Finns jättemånga fina barnkläder! Tycker jag...

• Förhoppningar
    Det var många år sedan jag var där. Hade fasktiskt glömt av att det fanns.
  • HumDis

Jag har varit där någon enstaka gång men skulle aldrig åka dit nu. Gillar inte tantkläder eller barnkläder som luktar unket. Eller undermåligt sydda kläder där sömmarna spricker bara man provar plagget.

/ HumDis
  • Linda1976
    HumDis skrev 2007-03-09 19:06:14 följande:
    Jag har varit där någon enstaka gång men skulle aldrig åka dit nu. Gillar inte tantkläder eller barnkläder som luktar unket. Eller undermåligt sydda kläder där sömmarna spricker bara man provar plagget. / HumDis
    Det är därför jag inte åker dit, jag går på hörsägen
    Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
Svar på tråden Göteborgare (framför allt, men även andra), har ni varit på Klädkällaren???