torr bebis, vilken salva?
Har en tjej som har torra områden på ben och mage. Använder apotekets badolja vid bad. Några tips på salva att använda efter bad?
Har en tjej som har torra områden på ben och mage. Använder apotekets badolja vid bad. Några tips på salva att använda efter bad?
Miniderm för hela kroppen. Repair för extra torra partier.
ja miniderm är jätte bra
min bvc sköterska rek. propyderm
den är jättebra
för riktigt torra fläckar som på hakan (konstan blöt av dreggel och kallt ute) brukar jag smörja på inotyol den är jättefet och bra. Bra för självsprickor som jag brukar få om det är kallt ute.
Jag använder ACO's hudlotion i pumpflaska oparfymerad efter bad och dusch till mina tjejer, 1 och 9 år gamla Även jag använder den.
Prova med den först innan du går på det tunga artilleriet med mjukgörnade etc. Om inte den hjälper efter ett par gånger så är Miniderm väldigt fet och funkar bra. Men den kan man känna sig klibbig och geggig av efteråt.
miniderm är super.
Propyderm innehåller propylenglykol. Den skulle jag inte använda till små barn på stora hudpartier i alla fall. Miniderm är inte fet tycker jag den går direkt in i huden bara man inte tar för mycket. Repair däremot är jättefet men den använder bara vi på torra fläckar.
Min dotter hade torra fläckar/områden på mage/ben. Visade sig efter ett tag att det var sköljmedlet. (använde bara lite och "allergivänligt" men det gav utslag iaf). Så bort med det och de torra fläckarna försvann på några dagar. Ett förslag är också att använda vanlig olivolja istället för "badolja". Den innehåller nämligen mineraloljor som i längden gör huden ännu torrare.
miniderm för hela kroppen och mildison för dom extra torra ställena. har det på elina och det ger resultat!!!
Ok, tack för alla snabba svar! Det blir till att besöka apoteket i morgon.
Ska testa att ta bort sköljmedlet oxå!
Repair - heter den ngt mer än bara så?
Nej propylenglykol är inte farligt utan jag tänkte att eftersom den innehåller så mycket propylenglykol så skulle jag inte smörja stora hudpartier på små barn (som gärna slickar på huden med kräm, åtminstoner mina barn ).¨
Nej men om BVC rekomenderar så vet väl dom så klart. Jag använder den dock på mindre hudpartier.
Jojobaolja använder jag det känns naturligt och han blir mjuk o go.
Det kanske är Locobase repair ni syftar på?