Tips på barnvagn för terräng?
Någon som har ett bra tips på en vagn som är bra att köra i skogen (stigar/grusvägar mm).
Endast 4-hjulig
Gärna så lätt å smidig som möjligt
Allra helst kombivagn
Men ge alla tips ni har!!! Tackar på förhand
Någon som har ett bra tips på en vagn som är bra att köra i skogen (stigar/grusvägar mm).
Endast 4-hjulig
Gärna så lätt å smidig som möjligt
Allra helst kombivagn
Men ge alla tips ni har!!! Tackar på förhand
puff
För information så flyttade jag tråden till rubriken barnvagnar
tackar!
Hade en brio nova förra gången och har köpt en denna gången också. Passar oss jättebra som går på grusväg samt skog jättemycket. Fick då tips om att inte ha hjul med för mycket mönster (vilket jag trodde var bättre), drar bara in en massa skit. Har mjuklift i..
Har en emmaljunga edge duo combi, känns som att man kör en monstertruck haha.. den e riktigt bra och man kommer lätt igenom snöhögar och så.. Lycka till
mer tips tack!!
Teutonia Prestige?
Jättebra vagn, var den första vi hade.
www.teutonia.se/prestigeSkombi.htm
Det går att välja om man vill ha den som kombi eller duo.
BTW så hade jag aldrig lyckats med detsamma med en fyrhjulig vagn, så jag rekommenderar ändå en trehjuling med fast framhjul för terrängkörning.
Brio Race jag jag rekomndera. Tjocka kraftiga hjul och väldigt lättkörd
Du har ju X-lander XA. Den är 4-hjulig men har svängbara hjul som kan låsas vid behov.
http://www.x-lander.com/dk/
Det kommer nya snygga färger nu denna månaden
någon mer?
Vi har en cangoo nizza (hette knorr när vi köpte den). Vi är mkt nöjda med den. Vår har klarat leriga grusvägar på våren och mindre stigar. Min man har till och med fortsatt gå med den när vägen slutat och skogen börjat och den har klarat skogen också. Snö på vintern. Den har stora hjul (4 st.) som rullar lätt. Vi har blivit förvånade hur lätt den rullar vid flertalet tillfällen och har verkligen testat den. Vi har haft den från att vår tjej föddes och använder den än, hon är ett år nu.
Vi har en cangoo nizza (hette knorr när vi köpte den). Vi är mkt nöjda med den. Vår har klarat leriga grusvägar på våren och mindre stigar. Min man har till och med fortsatt gå med den när vägen slutat och skogen börjat och den har klarat skogen också. Snö på vintern. Den har stora hjul (4 st.) som rullar lätt. Vi har blivit förvånade hur lätt den rullar vid flertalet tillfällen och har verkligen testat den. Vi har haft den från att vår tjej föddes och använder den än, hon är ett år nu.
Bumblebee kombivagn rekommenderar jag, den är lättkörd och funkar bra på både grusvägar och stigar! Den finns på www.barnkojan.se
någon mer?
puffar