• Fröken85

Tips på barnvagn för terräng?

Någon som har ett bra tips på en vagn som är bra att köra i skogen (stigar/grusvägar mm).

Endast 4-hjulig
    Gärna så lätt å smidig som möjligt
    Allra helst kombivagn

Men ge alla tips ni har!!! Tackar på förhand

• Svar på tråden Tips på barnvagn för terräng?
  • Jasusu

För information så flyttade jag tråden till rubriken barnvagnar

/Moderator
  • Lisa 74

Hade en brio nova förra gången och har köpt en denna gången också. Passar oss jättebra som går på grusväg samt skog jättemycket. Fick då tips om att inte ha hjul med för mycket mönster (vilket jag trodde var bättre), drar bara in en massa skit. Har mjuklift i..

• PecklinG

Har en emmaljunga edge duo combi, känns som att man kör en monstertruck haha.. den e riktigt bra och man kommer lätt igenom snöhögar och så.. Lycka till

• Jempa L
    http://www.cykelringen.se/articles.asp?PID=1026&Type=Prod&MID=137&Grp=Löpvagnar&ArrProd=1025,1026,&

Jag bara älskar denna vagnen! Hade en Brio Nova innan som jag körde fast med så fort det var snö ute. Vi bor lantligt till med oplogade vägar och leråkrar och denna vagnen är klockren! Har tom gått över mindre trädstammar samt grenar som var kvar i skogen efter avverkning. Både plöjd och odlad åkerkant har vi provat på Skrattande.

En helt vanlig söndagspromenad.
  • Jempa L

BTW så hade jag aldrig lyckats med detsamma med en fyrhjulig vagn, så jag rekommenderar ändå en trehjuling med fast framhjul för terrängkörning.

• sleeping sun

Brio Race jag jag rekomndera. Tjocka kraftiga hjul och väldigt lättkörd

• liskari

Vi har en cangoo nizza (hette knorr när vi köpte den). Vi är mkt nöjda med den. Vår har klarat leriga grusvägar på våren och mindre stigar. Min man har till och med fortsatt gå med den när vägen slutat och skogen börjat och den har klarat skogen också. Snö på vintern. Den har stora hjul (4 st.) som rullar lätt. Vi har blivit förvånade hur lätt den rullar vid flertalet tillfällen och har verkligen testat den. Vi har haft den från att vår tjej föddes och använder den än, hon är ett år nu.

• liskari

Vi har en cangoo nizza (hette knorr när vi köpte den). Vi är mkt nöjda med den. Vår har klarat leriga grusvägar på våren och mindre stigar. Min man har till och med fortsatt gå med den när vägen slutat och skogen börjat och den har klarat skogen också. Snö på vintern. Den har stora hjul (4 st.) som rullar lätt. Vi har blivit förvånade hur lätt den rullar vid flertalet tillfällen och har verkligen testat den. Vi har haft den från att vår tjej föddes och använder den än, hon är ett år nu.

• Ther

Bumblebee kombivagn rekommenderar jag, den är lättkörd och funkar bra på både grusvägar och stigar! Den finns på www.barnkojan.se

Svar på tråden Tips på barnvagn för terräng?