• Little Ms Chatterbox

Var ligger kyrkan i Sävedalen Partille?

Ska på min farmors begravning i Sävedalen ,Partille. Jag behöver en adress till kyrkan (svenska), när jag söker på Eniro får jag bara upp frikyrkor. Jag gör nog något fel. Jag har varit i kyrkan flera gånger men då var jag så liten så jag kommer faktiskt inte ihåg var den ligger. Är det någon som kan ge mig en liten hint var det är?

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • Svar på tråden Var ligger kyrkan i Sävedalen Partille?
  • Little Ms Chatterbox

Jag hittade på den adressen du länkade men Eniro har inte gatunamnet Men verkar inte som om Eniro har så mycket i Sävedalen alls för den gatan farmor bodde på innan hon flyttade till hemmet hade dom inte heller.
    Jag känner igen kyrkan när jag ser den på bilden men kan fortfarande inte komma på var den ligger men tror vi gick förbi ett gammalt konditori när vi gick till kyrkan och det grämde mig varje gång att det var söndag annars kunde man ju gått in och, tja tittat lite...

Men tack för hjälpen.

• timberhochmandie

Från vilket håll kommer du? Jag har bott väldigt nära kyrkan så jag kan beskriva vägen!

• A o E

Då får du väl slå expeditionen en signal. Nu har du ju tfn i alla fall. ;) Lycka till! Hoppas det blir en fin stund i kyrkan.

• timberhochmandie

Om du bara berättar vilket håll du kommer ifrån så kan jag beskriva vägen...

• Little Ms Chatterbox

Hej timberhochmandie! Tror vi pratade en gång på Gravid.se! Ja, vi kommer komma från Växjöhållet men vet inte vilken väg det är, när vi brukar åka till Lerum som andra släktingar bor brukar vi åka genom Jönköping men tror det finns en närmare väg om vi ska till Sävedalen. Fast jag vet inte om vi ska direkt till kyrkan eller träffas hos någon först.
    Nu har jag hittat på Eniro där farmor bodde förrut men adressen är inte med men området näms som Ugglum men det namnet andvände aldrig vi när vi pratade om farmors hus. Hennes gata låg parrallellt med Röliden, ganska mitt på. Andra Tvärvägen är inte heller långt ifrån.
    Jag behöver ju bara veta ungefär var kyrkan ligger för den går ju inte och missa när man väl kommer fram. Men eftersom Eniro inte vill kännas vid Östra Fjällvägen som Svenska kyrkan säger att pastorsexpiditionen ligger på är det ju svår att ens hitta kyrkan. Behöver ju iof inte ligga i anslutning till varandra.
    Bockemossen hittar jag nog till, var ofta där och mata fåglarna i dammen.

• timberhochmandie

Östra Fjällvägen bodde jag på! Kan det möjligen vara så att ni kommer på R40 från Borås? Då kör ni av vid Landvetter och vidare "genom skogen" mot Partille och sedan vidare in i Sävedalen... Jag tror att de har joxat till den infarten lite så att det numera bara är bussväg där man brukade köra, men det är ok - ta höger i rondellen så hamnar du på vägen de vill att man ska köra... Sedan får du svänga vänster en bit fram för att komma upp på "bygatan". När du är uppe på Göteborgsvägen (bygatan) så svänger du vänster in på Skolvägen (alldeles innan Ica Prima) och när du har passerat ett par farthinder (ej gupp) så kommer du till Östra Fjällvägen, och precis där i hörnet ligger kyrkan!

• Little Ms Chatterbox

"Genom skogen" gissar jag att det är mina gamla trakter, Björndammen! Jo, kommer nog på R 40 men det finns inte en väg från tex Furulund direkt till Sävedalen? Man måste ända ner till Göteborgsvägen för att komma fram, eller?
    Tror inte att jag riktigt vet var ICA Prima ligger. När jag var liten gick vi och handlade i en Konsumbutik, utanför den var det någon som satt upp en skylt vid parkeringen "Gäller ej spårvagn" och vad jag vet har inte spårvagnarna börjat att gå ut till Sävedalen än, än mindre på 70-talet och varför skulle dom vilja parkera vid Konsum?

Svar på tråden Var ligger kyrkan i Sävedalen Partille?