regler för passfoto
vet någon vilka regler som gäller passfoto?
vet någon vilka regler som gäller passfoto?
Numera tar man korten där man fixar passet så bara att gå dit så får du fulla instruktioner!
jo, jag vet :) men jag vill jämföra avvisningarna här i Sverige och i Polen för jag ska ta ett kort hos en svensk fotograf för ett polsk pass och dpå vill jag veta om de är ungefär likadana eller om jag måste förklara för honom hur jag vill ha det :)
Du behöver inte tänka på vad som gäller annat än att du ska ha fyllt i en blankett om ansökan av pass och ta med till Polisen. De fotar dig där.
Måste väl finnas skriftliga instruktioner från Polska ambassaden/konsulatet om vad som gäller i Polen? Kontakta dem.
En ny regel är att du inte får ha glasögon på dig och kortet tas nu rakt framifrån. Kanske hjälper när du övar framför spegeln hemma.
Du ska väl sitta lite snett o visa örat, det var så innan iaf. Ring polisen och fråga, det är nog det lättaste.
jag vet vilka regler jag ska följa ang ett polskt pass :) de har ändrats en hel del de senaste halvåren så det var därför jag ville veta om de är likadana här också (jag tror att alla EU länder ska ha samma regler )-. Jag har hittat avvisningarna på nätet. Tack för era svar :)