• Snölykta

Någon som provat nya drickvaccinet mot turistdiarré?

Hade det bra effekt? är det värt pengarna? hörde med vårdcentralen å det kostar 400 kr per skalle.. rätt mkt pengar men det e ju inte sååå kul att tillbringa semestern på toan Finns annat man kan ta mot turistdiarre?

• Svar på tråden Någon som provat nya drickvaccinet mot turistdiarré?
  • jessica BFapril05

Vi drack, tror de hette ducoral? i slutet av januari innan vi åkte till Egypten. Ingen av oss var magsjuka där nere!

• Snölykta

det vet jag tyvärr inte

• Snölykta

jessica

ja jag tror det va nåt namn på d.. betalade ni oxo 400 kr per man?

• Kinne79

Om det är ducoral så funkade det för 50% av oss, två blev sjuka och två blev inte sjuka i Egypten.
    Drack det när vi var i Sydamerika och då klarade vi 2 månader utan diarré.

Vart ska ni?

• SVejsan

Vad heter det nya?

Dukoral har ju funnits ett tag så det kan ju inte var det ... Och den hjälper inte för mer än 70-80%(tror jag det var) av varianterna av resediarre (främst ETEC -varianter grejar den)

Trevis är mjölksyretabletter (finns på apoteket) som skall normalisera magens bakterieflora.. (Yoghurtbakterier på piller typ).
    Man kan när det redan har hänt (för att ta sig hem) köra med immodium/travello och dyl)

• Snölykta

vi ska till thailand. vanligt att få turistdiarre där?

• Snölykta

alltså det var jag som trodde att d var nytt för hörde först med bvc å hon hade aldrig hört talas om det. det e ju rätt märkligt.. om man e sjuksköterska.

• Kinne79

Ingen aning, där har jag inte varit. Men jag skulle ändå rekommendera vaccinet + att ta med er handsprit, speciellt om ni har barn.

• jessica BFapril05

Vet inte åldern på ditt barn, men våran lilla fick inte dricka vaccinet för hon var under två år.

Svar på tråden Någon som provat nya drickvaccinet mot turistdiarré?