• Anonym (navelludd)

Luktar er navel oxå illa???

Jag har en ganska pinsam fråga,
    Det är nämligen så att jag har nog den minsta naveln iaf jag nånsin sett. Och den är så liten att knappt jag får in ett lillfinger i den.

Mitt problem är att den är illaluktande ganska ofta.
    Jag är en mycket hygenisk person som kanske inte tvättar och badar varje dag men åtminstone varannan.
    Jag kan lukta illa även om jag precis duschat och torkat mig ordentligt. Nu när jag sitter på jobbet kan det komma små dunster av lukt från min navel, så jag var nyss inne på toa och rengjorde den med vatten. Det är så illa att mitt linne luktar runt magområdet fast den är nytvättad (linnet aså)

Ni tycker säkert jag är fåning, men jag vill inte lukta illa om min navel, luktar ju gott överallt annars

• Svar på tråden Luktar er navel oxå illa???
  • Eris

Inte fånigt alls....
    Kolla upp de så de inte e så att du har ngn infektion runt naveln som gör att den luktar, kan även vara svamp, de luktar vidrigt....
    Lägg in lite kompresser där så att naveln hålls torr o kolla om de funkar, annars så tycker ja du borde gå till v-centralen o kolla upp de....

• Eris

alsolsprit kan oxå vara bra för att torka ut, men som sagt vi vet ju inte om de e de, så ring till v-cental....

• Anonym

Min navel är inåtvänd och trång så jag har svårt att tvätta där. Brukar bli med tops ibland pinsett för att försöka komma åt ordentligt.
    Antar att det som luktar är väl smuts som finns kvar längre in, så är det för mig iaf.

• Anonym (navelludd)

Eris> Tack för ditt svar, jag får tyvärr inte in nåt i naveln den är för liten
    Men jag ska kanske kolla upp det, den verkar inte vara röd eller nåt, bara när jag pillar på den.
    Men det finns vätska som kommer på tops som jag brukar göra rent med.

• Anonym (navelludd)

Anonym> Jag tror inte det är smuts eftersom jag varsamt tvättar och gör rent den med tops.
    Men det här börjar bli ett allvarligt problem då jag aldrig känner mig fräsch längre och mannen har påpekat när vi har myst att det luktar skunk om min navel

• Anonym

Du kanske är där och tvättar och gräver runt för ofta? Jag menar, det borde räcka om man rengör den normalt när man duschar...

• Anonym (navelludd)

Anonym> Ja jag trodde det ett tag, men det kommer iaf fast jag låter bli..suck jag får gå runt o lukta skuunk

• Anonym (navelludd)

Någon mer?

• Anonym (fd)

Min navel brukar också lukta illa, men jag började tvätta den med lactacyd (eller hur det nu stavas) och sedan har jag inte haft några problem...

mitt tips är att ringa sjukvårdsupplysningen, och var anonym, för de är ju utbildade i sjukvård och borde veta vad det hela är..

Kanske bara svamp???

Ring, det är bättre att få ett svar än gå och undra..

• Anonym (blä)

Jag luktar också illa i naveln, men lukten kommer inte ut. När jag rengör med tops så luktar topsen skunk, men som tur är sprider sig inte lukten.Det låter ju riktigt illa, det du lider av! Du borde nog gå till läkare, för det låter inte som något man ska behöva stå ut med.

• Anonym (navelludd)

Anony fd> Ok, men du ringde aldrig om hjälp utan det räckte med lactacyd? Jag tvättar underlivet m lactacyd, kanske ska tvätta naveln oxå Tack!

Svar på tråden Luktar er navel oxå illa???