Snabbt, hur gör man vitlöksmarinerade blåmusslor???
Ska göra det ikväll och vet bara att man ska typ koka/sjuda dom i kastrull men inte hur länge och med kryddor osv...
Ngn som vet och vad som är gott att ha till?
Ska göra det ikväll och vet bara att man ska typ koka/sjuda dom i kastrull men inte hur länge och med kryddor osv...
Ngn som vet och vad som är gott att ha till?
Pommes frites är ruskigt gott till musslor
är det färska musslor med skal ,sâ gör man "buljongen" först,när den är varm slänger man i musslorna, pâ med locket och lâter koka tills dom öppnat sig.
Hahaha...pommes frites. Precis vad min sambo sa!! Har lite svårt att känna den goda kombinationen men väl värt att testa!
Låter ju himla simpelt, ska man väl klara av!!
Vitlöken då, hackar man ner den i "Buljongen" och buljongen är vin då eller??
Hur mycket vätska då??
har du fått svar ännu???
Annars så kan du hacka ner lite ingefära en hel vitlök typ 2-3 charlottenlökar och vad du känner för. kan hacka ganska grovt sen fräser du det i olja ihop med musslorna ett tag sen hällr du på vitt vin och låter det koka ihop tills musslorna har öppnat sig.
Du vet säkerligen att om några inte öppnar sig är dom bara att kasta! Lycka till!!
I Belgien får man alltid pommes frites till musslorna. Mums!
vitt vin ,grädde, vilök ,persilja, peppar.
ett par dl kanske, musslorna ger ifrân sig rätt mycket (salt !)vätska.
Ååå, det kan ju bli riktigt bra det här känner jag! Tack för all hjälp. Har handlat hem ungefär det som ni skrivit ner så det är väl bara att slänga i lite...Jo, det här med vinet? Spelar det ngn roll vad det är för vin, har kvar vin från en bag-in-box.
Ingefäran får jag tyvärr hoppa över då sambon inte klarar av den smaken.
Mums!
bara det är vitt, en dl eller tvâ
ok....
Hoppas det gick bra med musslorna.
Jo det gick väl bra men lite smaklösa...men å andra sidan så var det ju första gången så till nästa gång är det bara att kräma på med mer vitlök och kryddor!
Men tack för alla tips!