S**t! Mina stygn har gått upp!
Vem ringer jag? Förlossningen eller min bm på mvc? Jag trodde inte att stygn kunde gå upp, men det har mina. Det gör inte ont men det ser ut som det har läkt lite för mycket där det skulle ha läkt ihop.
Vem ringer jag? Förlossningen eller min bm på mvc? Jag trodde inte att stygn kunde gå upp, men det har mina. Det gör inte ont men det ser ut som det har läkt lite för mycket där det skulle ha läkt ihop.
Ring BM och fråga Och har de inte telefontid så ring BB!
Ring förlossningen/bb så hänsvisar de dig säkerligen vidare....(här blir det gynakuten vid problem enl utskrivningsinfo)
Har du stygn mellan benen eller har du gjort kejsarsnitt? Jag hade problem med mina stygn med första barnet då fick jag åka till förlossningen sen blev jag skickade till gyn!
Usch, låter inte någe skoj.
Vet inte heller om stygn "kan" gå upp, man kan ju tycka att dom inte borde göra det.
Men det kanske är lättast att få tag på förlossningen, iaf om din bm på mvc fungerar som min gjorde.
Om dom inte är rätt ställe att vända sig till så kan dom ju säkert tala om vart du ska!
Lycka till!
Jag har stygn mellan benen, inget kejsarsnitt.
Om det är stygn efter snitt bör du höra av dig så att dom kan hjälpa fig att "lägga om" så att det håller ihop. Annars kan man tyvätrr inte gör något när stygnen går upp eftersom det är för sent att sy igen. Men ring i alla fall, för det kan vara skönt om dom tar bort "tråd" som sitter obehagligt till. Det läker ganska fort i alla fall i underlivet men det svider och gör ont lite längre tid.
kanske ska säga att det hände mig också, inte roligt
Vaddå för sent? Kommer det se ut så resten av livet?
Ring BB! Jag fick komma dit direkt och så fick jag antibiotika eftersom de trodde att anledningen till att de gått upp var en infektion (men då ska jag tillägga att jag ju syddes väldigt mkt så de var lite extra försiktiga.)
Stygnen i underlivet skall lossna efter ett tag. Det är den sortens tråd som löser upp sig av sig självt.
Mina stygn lossnade efter ca 2 veckor. Så länge det inte gör ont så är det nog ingen fara. BM kollar upp att det läkt rätt på efterkontrollen.