• Kange

Finns Rinexin receptfritt?

Hörde från en annan gravid som åt detta och blivit mycket bättre med sin förkylning.

• Svar på tråden Finns Rinexin receptfritt?
  • Kange

Okej, läste nyss att det kanske inte är det bästa heller. Finns det något som inte är receptbelagt och som minskar min nästäppa - förutom vanlig nässpray?

• mirakelmamma

Sinova använde en kompis till mig när hon hade gravidnästäppa. Kolla med apoteket de vet säkert vad du kan använda.

• Champagne

Jag har tagit Rinexin (inga kända skadliga effekter på fostret). Det är slemhinneavsvällande och kanon vid förkylning tycker jag.

Annars är det nog vanlig nässpray som du får använda.

• jennypennypannkaka

Jag åt rinexin under min graviditet, då jag lyckades göra mig beroende av nässpray.

Det finns ju alternativ, som kortisonspray, men det innebär större risker.

• Champagne

Sinova kan också användas vid graviditet (men jag hade ingen effekt av dem).

• Ananaspaj

Rhinexin är inte farligt. Jag har varit beroende av nässpray i 2x 9 månader, dvs med båda mina pojkar...beroendet försvann sekunden de kommit ut! Min dåvarande bm sa att , "go for it" Det kan iof skada dina slemhinnor men det är inget farligt..JAg har klarat mig bra.

• Jullan02

jag har tagit rinexin till natten-underbart! Det är inte farligt.

• Myran1971

Har hankat mig fram på nässpray i flera veckor. Trodde först min nästäppa berodde på att jag slutat röka. Men läste sen att man kan få gravid-nästäppa..... Underbart att man kan ta rinexin, då det finns som standard här hemma i medicinskåpet. Ska pröva med det istället för nässpray.
    Tack.....

Svar på tråden Finns Rinexin receptfritt?