• fråga

Blonderade håret igår, blev lite rött & gult, testa ljus askblond?

Jag var blond innan jag färgade det, men hade lite mörkare nyans i luggen.. Och färgade det med ultra blond som ljusar 4-6 nyanser, ville bli jätteljus. Men nu är det som sagt lite gul/rött på vissa ställen.

Nån som vet nån bra hårfärg jag kan ta över så det blir normalt?
    På vissa ställen så har håret perfekt färg.. Är det bästa att ta samma färg en gång till, eller testa med ljus askblond??

För några år sen hade jag alltid extra ljus askblond, och då blev det perfekt resultat. Men är rädd att det kan se grått ut om jag tar det nu, eftersom det är så jätteljust på vissa ställen nu.
    Vill helst inte gå till frisör, utan testa själv en gång till iallafall.

• Svar på tråden Blonderade håret igår, blev lite rött & gult, testa ljus askblond?
  • Cheera

Kan du inte prova att slinga där det är gul/rött? Det är ju synd att slita på håret mer än nödvändigt.

• fråga

Ja, det kan jag kanske göra. Men frågan är med vilken färg.
    Och på sidan på huvudet är det ganska mycket gul/rött, blir kanske svårt att få det snyggt ändå?

• Tesselessan

har man röda toner i sitt hår så blir det just gul/orange/rött när man färgar.Man behöver inte se det röda på sitt hår innan.Det man ska göra är att först använda en avfärgning innan man färgar sitt hår.

Nu i detta läget hade jag bara gått och köpt ett slingmedel.Ett helt vanligt som bleker 4-6 nyanser.. ultra blond eller nått.

• Nevada

Tycker du borde lägga i samma färg först och jämna ut det, sen i med ask för och ta bort det gula pigmenten.

Lägger du i färgen med pensel? Lite lättare och få det jämnt då :)

Ja va fan man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig !
  • fråga

Tack för era svar!
    tesselessan: mm, jag har alltid varit blond sen jag var liten, men nu har jag väl tråkigt råttfärgat egentligen. Men hade mörkbrunt i luggen, och det vill jag få helt blont nu. Ska nog testa att köpta slingmedel! tack

nevada: Kom på det, att om jag lägger i samma färg igen, så bleks det ju 4-6 nyanser IGEN kommer bli kritvit på vissa ställen, och tänk om jag sen lägger i askblond och blir gråhårig. Men man kan ju testa på en slinga eller så innan Näe, har aldrig testat med pensel faktiskt, men äger en, så den får vara med nästa gång jag färgar (om jag hittar den )

• Cheera

Jag använde loréals när jag skulle ljusa upp mitt hår, blev mörkare än innan och slingkittet som tillhörde (2in1) blev fläckar. Gick i lite brunt, rött oreange....inte så snyggt!

Jag köpte schwarzkopf...eller blondys slingmedel (en blå förpackning iaf) och slingade först några slingor där det var som mörkast, sköljde ur efter verkningstiden sedan bredde jag på slingmedel på en kam och kammade igen hela håret med slingmedel (Tror jag gjorde det 2ggr). Lät det sitta i 5-10 minuter och gjorde sedan slingor igen där det var som mörkast. (OBS! Jag använde mig bara av 1 förpackning, har axellångt hår) Visst, håret går fortfarande i oreange men hellre det än fläckigt

En del tycker inte ens att det ser oreange ut, men dom måste vara blinda

• Nevada

Ja iof =) jag blir nästan kritvit när jag lagt i all färg hehe..

Du kanske ska göra slingor då ja, det blir nog bra :)

Lycka till då

Ja va fan man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig !
  • fråga

cheera: jag använde schwarzkopf blekning 4-6 nyanser. Räckte det att du bara hade i det i 5-10 min så åt gången? Hmm, det kan ju va rätt smart, då ser man ju hur mycket till man behöver ändra osv.
    Men OM jag nu tar samma blekmedel igen, kan/kommer det gula försvinna då tro?
    Suck, trodde det skulle gå så lätt, för några år sen hade jag skitsnygg perfekt ljusblond färg i håret! Då använde jag alltid extra ljus askblond, inte nåt gult eller rött i alls.. *vill ha så igen*

• fråga

nevada: tack det kan behövas!!

• Cheera

Ja, jag vela ju inte riskera att få jätteblonda partier när håret fortfarande var så mörkt. Och så vela jag bara ljusa upp det, inte blondera det.

Är av naturen askblond och har självslingat hår, men färgade det mörkbrunt för 4 år sedan, nu i julas hade jag världens utväxt men vela inte färga brunt igen. Vill inte blondera heller då det är så svårt att få det fint (om man inte går till frisör då, vilket jag inte har råd med) så då försökte jag på egen hand. Längtar till sommaren då det kanske blir lite solblekt för jag törs inte ha i mer slingmedel då jag har sådant tunt "fint" hår.

Men testa dig fram lite i taget. Lycka till!

• Cheera

OBS! Om du använder kam så se upp så att det inte blir för mycket slingmedel på vissa ställen, kan bli fläckar då. Kamma isf ordentligt. Står också i bipacksedeln (iaf på den jag använde, nu vilken det var...).

Svar på tråden Blonderade håret igår, blev lite rött & gult, testa ljus askblond?