Finns det möjlighet att flytta min döda pappa?
Hej Allihopa nu sätter jag mig o skriver här igen. Brukar få vettiga svar av er så nu behöver jag ytterligare hjälp de som vet förståss...Aug 2005 dog min älskade pappa, jag bor/bodde 32 mil ifrån honom och övriga familjen då jag flyttat längre upp i landet pga kärleken samt att jag skaffat familj här uppe.
Jag har ett problem som jag mår MYCKET dåligt över.
Jag har 2 bröder, en ska fylla 25 i år och en är 16 år gammal.
Mina bröder är TOTALT ointresserade av att sköta pappas grav som är där "nere" Det tar ca 10-15 min att ta sig dit med bil för DEM. För mig tar det nästan 4 timmar.
Jag får ständigt ringa, melja, SMS:a till dem att de MÅSTE åka till graven för att rensa, vattna och sätta nya blommor ect.
Så fårt jag kommer "ner" så det första stället jag åker till är pappas grav, där är jag ca. 1 timme o fixar o donar så att altl ser fint ut. Min pappa har ju en stor grav (fyra) Jag kommer "ner" o hälsar på allt mellan 4-6 mån mellanrum i med att det kostar att åka ner.
Min bror som är 25 år sitter hemma hela dagarna, spelar datorspel och går på antidepressivt (vilket han har gjort de senaste 4 åren)
Min lillebror går i skolan givetvis, när han kommer hem sitter han vid datorn..
Min mamma o pappa skilde sig ifrån pappa för ca 3 år sedan och hon är ABSOLUT ointresserad. Hon vill knappt skjutsa mina bröder till graven när det behövs.
Nu är det så att jag verkligen hade velat o önskar än idag att pappas grav skulle vara HÄR uppe istället med gravsten o allt! Även hans kropp (som finns kvar)
vad ska jag göra? kan man lösa det på något sätt eller?
Vaktmästarna på kyrkogården har ju t.o.m klagat över att det aldrig är någon som visar sig där o fixar i ordning. fatta att jag känner mig taskig mot pappa att han inte ens kan ha fint på sin egna grav!! *gråter*