• barasara

Ni som har handdammsugare från elektrolux...?

Jag är så sugen på att köpa en handdammsugare och är inne på en från elektrolux med skaft.
     Bild av Electrolux ZB271G GREENdenna rättare bestämt.

Någon som har den och vad tycker ni då om den? Låter den mycket? Suger den bra? osv...

Stolt mamma till Delia 060131
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 16:00:14:
    jag har inte tänkt att ersätta vår vanliga dammsugare med den utan mest som ett komplement till den för att suga upp smulor i köket och sånt.
  • Svar på tråden Ni som har handdammsugare från elektrolux...?
  • Zabka

Vi var jättenöjda till en början, dock märkte vi sen att allt katthår fastnar i de små hjulen och i munstycket. Annars är den jättesmidig, men den kräver nästan att man har en "huvuddammsugare" också så att man kan köra mer ordentligt emellanåt.

• maddis72

Jag har den och visst den funkar, men är snyggare än den är bra om jag säger så.
    Jag använder den mest istället för sop i köket och så dammsugar jag smulor från skärbrädan med den lilla och tassarna på köksstolarna!
    Så, nja, jag kan nog inte rekomendera den!

• Kiwis mamma

Vi har en sådan och är jättenöjda. Den kan såklart inte ersätta en vanlig dammsugare men är ett bra komplement. Går snabbt att ta en vända så ser det lite fräschare ut hemme och dessutom suverän i trappen, bilen etc. då man slipper släpa med sladden.

• karin123

Vi har en, den är inte jätteeffektiv, men den duger till att dra upp det värsta gruset och fågelfrö. Den låter rätt mycket, men man använder den ju inte så lång stund i taget.

• Mia83

Älskar min! Om jag var tvungen att dra fram den andra dammsugaren varje gång det smulats kex eller liknande så skulle det inte bli gjort. Så för mig är den guld värd!

• liin

Älskar oxå min, helt suverän när man bara vill dra några tag efter mat/fika osv i hemmet.

• Modesty2000

Vi har en röd och jag älskar den! Perfekt när det är lite småskrufs som ska bort, den ersätter ju inte huvuddammsugaren men ändå värd varenda krona. Det som är irriterande är att mitt långa hår fastnar i den lilla snurran på undersidan men det är ju bara att peta bort med jämna mellanrum!

• JaneAusten

Det finns ett test på Smartson.se där den här är näst bäst efter en philips. Vi fick den i julklapp och är nöjda men den är inte lika bra som en vanlig dammsugare men väl bland de bättre av handdammsugarna.

• mononoke

Vi är INTE nöjd med vår. Vi köpte den som komplement till den vanliga dammsugaren för att lätt kunna ta bort kattsand och smågrus i hallen. Den suger väldigt dåligt och ofta trillar grus och sånt ut igen då dammsugaren inte orkar suga skräpet hela vägen upp. Jag använder sopen istället, mycket mer effektivt!

• LuMa

Jag är väldigt nöjd med vår röda snygga!
    Den är ett väldigt bra komplement till vanliga dammsugaren, perfekt att ha under köksbordet där barnen sitter och runt kaninburen för att suga upp sågspån.

Same shit, different name..
  • katta554

hej
    tycker den funkar bra som en extra dammsugare.

Svar på tråden Ni som har handdammsugare från elektrolux...?