• gloria

när sker ääggl igentligen?

Har missat min äl trots jag provat med tester o blir snart tokig!!!ska man ha från dag 12-18 för säkerhetsskull?testerna kostar ju mycket!
    vad gör man?
    en vänn sa att man ska ha två veckor för att va 100% o hon lyckades!

• Svar på tråden när sker ääggl igentligen?
  • Bling1975

Jag hade inte ÄL varje månad, men när jag hade det så kom den alltid mellan dag 12-18. Men det är ju individuellt. Du kan ju prova en månad att ta från kanske dag 8/9 för att se när den troligtvis kommer. Har du regelbunden mens så brukar ÄL också vara regelbunden så då går det ju inte lika många stickor sedan när du kan pricka in den lättare.

Det vanligaste är att tiden från mens till ÄL skiljer sig åt, medans tiden från ÄL till mens brukar vara ca 14 dagar. Därför så är det viktigt att veta längden på cykeln innan man bestämmer testdagar.

Om det skulle vara så att du har tidigare så brukar det ge utslag några/någon dag efter oxå. (Jag provade tre dagar i rad första gången trots utslag på dag 1 för att se.)

Om du har provat några månader utan ÄL så skulle jag nog ringa en klinik för då kanske det är där problemet sitter. Då kan du ju få tabletter fär att få ÄL.

Lycka till!

Stitch längtar efter sin Lilo
  • nollåttan

Min läkare har sagt att det bästa är att tänka på två saker;
    1. Ägglossning sker oftast 14 dagar INNAN mens (får alltså tänka lite bak och fram där).
    2. Ägglossningsstickor är dyrt. Gör trådtricket istället, dvs. (sorry för detaljer här ) När du märker att du har rikliga, transparenta, flytningar- gör trådtestet, dvs ta lite flytning mellan fingrarna. Bildas trådar har du med all sannolikhet ägglossning.

Billigare och säkrare!

Lycka till!

• Pankaka

Hej!

Börja testa tidigare, redan från dag 9 eller tidigare så att du inte missar ÄL. Det har varit så olika för mig också. Ibland utslag på dag 9-10 ibland dag 13. Men visst blir det dyrt! Lycka till!

• JewelGirl

Ta tempen varje morgon innan du stigit upp. Är ingen expert på den metoden men har för mig att tempen ska stiga när man har äl.
    Jag själv kan inte använda äl-stickor utav den anledning att jag inte har äl. Kan få mens efter en lång cykel men helt utan äl. Säger givetvis inte att du inte har äl men i vissa fall är äl-stickor bara dyrt och fungerar inte :)

Jewel och Sancho med änglatvillingar.
  • Tuc Tuc

Det finns ju högst användbara billiga stickor också... Mirres t ex.

Svar på tråden när sker ääggl igentligen?