• Linisen

Det där med väntan....

Sitter kvar på jobbet....och orkar inte stänga av datorn

Sjukt...är inte så mycket här längre på FL och läser/skriver utan kikar in då och då.

Blir glad av att fler och fler skriver trådar och att vi svarar och hjälper varandra.
    Själv är jag världstrött på att vänta, jag längtar efter barn så jag kan dö, verkligen så jag kan dö. Har gjort det i många år nu och jag vet snart inte till mig vad jag ska göra.

Står fortfarande i ÄD kö, två donatorer har hoppat av och jag är mer än någonsin fundersam om ÄD är det rätta. ADoption är inte på tal då jag varken är gift eller samboende (längre)
    Att allt ska ta sådan tid, ska man adoptera ska man vara gift och ena parten minst 25 på de länder vi har tittat. Jag är äldre än mannen och han har inte lika bråttom som jag. Men jag längtar så. Sedan är det där med att inte veta hur man ska göra med ÄD och allt. Jag önskar att jag kunde tänka mer som ni men jag tänker etik och känslor och Gud cvet allt dagarna i ända.

Efter en elak blindtarmsinflammation och en obehaglig gynundersökning där en läkarkandidat står och gräver i mitt underliv för utesluta gynekologiska orsaker känner jag bara att FAAAN!!! SLuta gräv i mitt underliv!!!!

ÄR ni inte trötta på det?
    På allvar, så många undersökningar, obehagliga och meningslösa möten med läkare som förstrött petar och harklar sig och menar på det att de knappt se några äggstockar!!!
    Är så jävla trött på det.

MORRRRR

• Svar på tråden Det där med väntan....
  • nollåttan

jo, känner till viss del som du. Less på allt, våren tex- toppen att det börjar bli varmt och fint men va f*n leder det till i längden?? Tycker också att det är ett jäkla rännande till gyn/IVF mottagning! Har förvisso inga "gäspningserfarenheter", utan känner ett genuint intresse från dem som jag varit hos hittills men det är påfrestande i vilket fall som helst!

Nej, jag vet inte... Alla glädjeämnen är liksom tillfälliga... Men du- ta dig hem från jobbet nu- det är fredag, ta dig ett glas gott vin och njut av lugnet- det är i alla fall oss förunnat, jag menar till skillnad från dem som är gravida eller småbarnsföräldrar. Ikväll är jag solokvistare och bara njuuuuter av livet tillsammans med en god Alsace, gör detsamma du- det värmer i alla fall för stunden! Och kom ihåg att du inte är ensam...
    Kram!

• Linisen

Tack nollåttan - jag tog mig faktiskt ut på krogen
    Höll till och med god min när någon slängde upp nya färska ultrljudsbilder i nyllet på mig. Det händer inte varje dag. Nej, livet har mkt att erbjuda, tyvärr ser man inte det varje dag. Men vi kämpar på eller hur?

Kram och tack för dina tankar

• Fiaflopp

Min gubbe sa nåt för ett tag sen som fick mig att skratta faktiskt...
    Han sa: Men hallå Fia,har du tänkt på att läkarna ser ditt underliv mer än jag ju Fundersam
    Ganska sant ju *S*

Hur har du det annars? Bra hoppas jag...
    är  själv ganska less på allt just nu tyvärr

• Linisen

Fia, gumman jag vet. Man blir så less på det så man spyr. JAg undrar just hur livet hade sett ut annars?? Men det var inte meningen att vi skulle ha det som innan. Det måste finnas en mening, tror du inte?

Tänker på dig
    Kram

• Fiaflopp

Jodå,det finns en menng med allt säger dom som vet ju...Flört
    Försöker tro på det folk säger att det bliiiir er tur en dag men det är inte alltid så lätt att tänka så!

FÖ ligger min moster i HP på sjukhus efter sin lyckade ÄD (tvillinhar...hmm)
    Och du vännen...kan HON som är så mycket äldre lyckas så ska ta mej FAN vi också fixa det!

• Fiaflopp

HF ska det stå ju haha

• Lillefot

Hej alla!
    Jag är dålig på att skriva här, men läser desto oftare...

Det är med längtan och väntan.. Ibland vet man inte hur man ska stå ut. Jag är dessutom arbetslös, vilket inte gör saken lättare.

Nu händer det i a f saker; jag har gjort tescykeln inför ÄD och väntar nu bara på att de ska ringa från Huddinge. Förhoppningsvis blir det behandling ivår!!! Känns nästan overkligt!

Men ändå.. Denna ovisshet och längtan efter barn tar så mycket energi och när man dessutom måste söka jobb samtidigt...

Är det någon mer här som är både barnlös och arbetslös? Känns så frusterande..

Behövde väl skriva av mig lite. Hoppas någon orkar läsa..

Lycka till allihop:)

Kram
    Lillefot

• Fiaflopp
    Lillefot skrev 2007-03-14 17:37:35 följande:
    Hej alla!Jag är dålig på att skriva här, men läser desto oftare...Det är med längtan och väntan.. Ibland vet man inte hur man ska stå ut. Jag är dessutom arbetslös, vilket inte gör saken lättare.Nu händer det i a f saker; jag har gjort tescykeln inför ÄD och väntar nu bara på att de ska ringa från Huddinge. Förhoppningsvis blir det behandling ivår!!! Känns nästan overkligt!Men ändå.. Denna ovisshet och längtan efter barn tar så mycket energi och när man dessutom måste söka jobb samtidigt...Är det någon mer här som är både barnlös och arbetslös? Känns så frusterande.. Behövde väl skriva av mig lite. Hoppas någon orkar läsa..Lycka till allihop:)KramLillefot
    Då är vi sama sits...jag slutade min testcykel i går,är barnlös och sjukskriven...
  • pimpom

Lycka till Fia flopp och Lillefot. Hoppas det blir er tur i vår.
    Pimpom

• Walding

när jag läse om er som inte kan få blir jag såå jävla arg.. inte på er men på dom som skaffar barn o inte tar hand om dom.. hörde av en kompis som varit på krogen att hon sätt en mamma men en nyfödd i bärsele vingla/ramla omkring folk fick ta i mot henne för att hon inte skulle ramla på barnet.. det tog tre dagar innan soc hämtade ungen.... de e faan sjukt!!! varför får såna människor barn o inte ni??? blir sååå jävla arg!

• Walding

när jag läse om er som inte kan få blir jag såå jävla arg.. inte på er men på dom som skaffar barn o inte tar hand om dom.. hörde av en kompis som varit på krogen att hon sätt en mamma men en nyfödd i bärsele vingla/ramla omkring folk fick ta i mot henne för att hon inte skulle ramla på barnet.. det tog tre dagar innan soc hämtade ungen.... de e faan sjukt!!! varför får såna människor barn o inte ni??? blir sååå jävla arg!

• Fiaflopp

Walding: tack....jag brukar tänka på de mäniskorna (eller om man nu kan kala dom det) också ganska ofta och då blir jag änu mer ledsen och förtvivlad,det är HEMSKT!!

• Walding

ja det tycker jag med.. de e fruktansvärt... om de nu finns någon där uppe borde han nog ta hissen ner...

• Fiaflopp

Ja verkligen...men det verkar som om att OM det finns någon där uppe så har han ingen lust med vår värld längre alls...

• Linisen

Jaa, då var man kallad till möte då den 10 maj. Få se vad som händer därefter.

Svar på tråden Det där med väntan....