• daysi80

Olika storlek och modell på förlovningsring/vigselring

Ska gifta mig i maj, och imorgon ska vi gå och kika på ringar och beställa. Skitsvårt för det första.
    Men om man vill ha en annan storlek och modell på ringen än man har på förlovningsringen - ser det konstigt ut?
    Min förlovningsring är lite futtig tycker jag nu när jag tänker efter. Den är kupad, en vanlig slät guldring.

Jag ska ju ha en kupad vigselring också i guld, med lite diamonds. MEn gör det något om den är av en annan modell och kanske lite bredare än förlovningsringen.

Är det nån som har bilder på sitt ringfinger och ringar i galleriet?

• Svar på tråden Olika storlek och modell på förlovningsring/vigselring
  • Billy och Jag

min förlovningsring är tunn och lite ful men vigselringen är ganska bred och mycket finare.. Det ser inte konstigt ut. den ena är 3 mm och den andra 5 mm tror jag Har bara bild på vigselringen.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • pluttmaja

tycker inte jag spelar någon roll.
    den dagen när det blir aktuellt för oss, långt fram i framtiden, så kommer jag välja en lite smalare eftersom jag har en väldigt bred förlovningsring.
    Bara det är samma "modell" spelar det ingen roll.

• PippiLottan

ingen bild. är iofs bara förlovad. Själklart kan du ha en bredare!! men kanske inte en helt annan modell.. men dom på affären kan sånt där!
    Jag har en ganska så smal förlovningsring i vitt guld med tre stenar. Då jag blir gift, om dt händer, tänkte jag faktiskt ha en ännu smalare ring, med MASSOR av stenar. Men det är för jag har så korta små fingrar. Rymmer inte mer

• Billy och Jag
    förlovning.jpgDenna ring har jag!! ;D Så ser mina ringar ut
  • daysi80

Lonestar - dina ringar var ju av olika storlek och modell. Synd att du inte har bilder på fingret!
    När man testar ringar i affären är det svårt att se eftersom storlekarna är så olika. man ser ju bäst om ringen passar fingret.

• Laire

Du kan ju alltid byta finger på förlovningsringer, ha den på höger hand istället till exempel.

Jag lägger av mig min helt och har bara en då förlovningsringen verkligen inte passar med vigselringen.

Vem kan säga till någon annan hur lyckan ser ut?
  • Billy och Jag
    ringar.JPG Min förlovningsring är lite för stor.. därav glappet mellan dem.. men jag tycker inte det ser konstigt ut iaf
  • godizjen

Det funkar med olika breda ringar. Skulle dock satsa på en med lika tjocklek och kupning.

• 4barnsMom
    Förlovad 15/6-02 Gift 23/8-03
    Mina är lika breda.. Men det skulle funka med olika bredd eller en slät guld till min tycker jag.

Det gör nog inget, sätt dom brevid och prova i affären, så gjorde vi
    Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • daysi80

Jag vill ha båda ringar på vänster finger, ska ju synas att man är gift oxå....

Man blir ju så begränsad om man ska ha en med samma kupning, bredd och tjocklek...
    Och så tycker jag det känns jobbigt i affären att stå och prova ringar i en timme medan de står och glor. Och fråga vad de kostar hela tiden, för det står aldrig....skitdumt. Vill inte betala 15000 för en ring, man har ju ingen aning vad de kostar.

Nä, skulle helst beställa på nätet, men man kan ju inte prova och famlar verkligen i blindo där!

• 4barnsMom
    daisy, det är jobbigt att prova när de tittar.. Men det är värt varje svettig stund att få rätt ring. Vald med omsorg...

Jag är galen i mina Och vi har komponerat dom själv, hittade 2 jag gillade, tog ringen och satte diamanterna som på den andra ringen
    Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • motor morsan

jag har två helt olika storlekar. finns i mitt galleri!

• godizjen

Det är väldigt svårt att få prislappar att sitta fast på eller i ringar som skall provas ofta.(tror det är därför det inte finns) Jag brukar lägga fram prislistan åt kunder som inte vill ha mej där, så dom kan titta i lugn och ro.
    Huvudsaken med ringen är ju att man får en ring som man trivs med. Oftast går det att få kombinerat ringar, så om du hittar ett mönster du gillar kan du få det på en ring med liknande kupning och tjocklek som förlovningsringen.(men storleken på stenarna är beroende av tjockleken på ringen.

• Billy och Jag

vigselbutiken.se är SUPERBRA! Rekomenderar verkligen!!

• daysi80

Har kollat ín vigselbutiken och JÄKLAR vilken skillnad i pris på exakt samma ringar! Har kollat på t.ex. Signo innan, och de har ju exakt samma Signo-ringar där fast flera tusen billigare.

Men till kruxet - man kan ju inte prova ringen tllsammans med förlovningsringen, och dessutom vet man ju inte sin storlek. Så vi ska dra ner på stan imorgon och kolla på ringarna i affären, kolla storlek och sen "återkomma". Och så hem och beställa,,,, fult kanske...

• Billy och Jag

men på vigselbutiken kan du låna hem en knippa med "ringar" så du kan kolla storleken... Men det är ju visserligen smart att reka och kolla om du hittar lika ring i affären som på nätet

• daysi80

Hihi, hittade exakt samma ring (Signo B007) som jag ville ha i affären...testade, passade perfa ihop med vigselringen, och nu vet jag storleken. Bara å beställa....

Vilken fuling jag är!

RIngen var faktiskt 2000 spänn billigare på vigselbutiken...inte så svårt val!

• Fru Höstlöv

Ringen ännu billigare: http://www.jempguld.se/
    Där kostar den 3864 kr, man kan verkligen göra klipp på nätet!

Hoppas du blir nöjd och får en fin bröllopsdag!!

Fru Höstlöv, fd Höstlövet.
Svar på tråden Olika storlek och modell på förlovningsring/vigselring