• Anonym (Ledsen)

Min sambo vill ha en son

...kanske inte så ovanligt, dom flesta av mina vänner som väntat barn har sagt att deras pojkvänner alltid velat ha en son som om man frågat dom.
    Men min sambo vill verkligen ha en son, han har sagt att han kommer bli besviken om vi får en dotter.
    Jag mår dåligt av det här och tycker det är jättejobbigt, att han bara känner så, när väl barnet kommer om det är en dotter så kommer han väl självklart att älska henne, men jag kommer alltid gå och och tänka och undra om han är besviken, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min sambo vill ha en son
  • puss

säg åt honom att göra en son.
    det är spermien som bestämmer könet.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • mama08

ursäkta mig men fy fan va fult av din kille!
    jag ville helst avb allt ha en pojke först av mina barn, nu hade jag turen att det blev så...
    men om jag hade fått en flicka skulle jag bli lika överlycklig!
    så länge barnet är friskt!

happy mama!
  • Anonym

Usch, vad jobbigt.

Min mans bror var likadan... Han pratade hela graviditeten om att han skulle ha en pojk.. en manlig en! Bara verktyg och grävmaskiner hela tiden... Det gick så långt att hans tjej vägrade kolla upp könet.. Jag gissar att hon var rädd för att det skulle vara en tjej och att han då skulle ta avstånd till barnet redan under graviditeten. Hon sa också att hon trodde det var en tjej... Kanske för att förbereda honom lite??

Iaf, det kom ut en liten pojke och båda två är jätte stolta och glada, så klart. Och min svåger har blivit en helt annan människa... Han var en vi aldrig trodde skulle stadga sig och bli pappa, eller kunna sköta papparollen.. Men nu är han så stolt så jag tror han skulle vara det även om det kom en tjej.

• puss

fråga din kille:
    om vi får en dotter, är du då beredd att säga till henne att du hellre vill ha en kille?

då så. då ska han inte säga det till dig heller.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • Naimas mamma

Ja min dotters pappa ville också att det skulle bli en pojk. Det var skitjobbigt för han ville inte ens ha barnet, men sa att när de ändå skulle bli ett barn kunde de väl fan va en pojke.
    Inte så kul när jag skickade sms efter köns-ul och berättade att det var en flicka...

MEN, nu gillar han faktiskt sin dotter ändå Glad Det kommer din sambo göra också, helt säkert!

Tänk dej om situationen var omvänd. Att du skulle föredra en flicka/pojke. Du skulle säkert veta att du skulle älska barnet oavsett kön, även om du skulle bli lite besviken först. Din sambo skulle kanske inte tycka det var roligt att höra heller. Men det är bara att inse att man inte kan styra över sina känslor...Det kommer ni inte kunna göra sen heller då ni kommer överväldigas av den kärlek ni känner till ert barn, oavsett kön.

• Teskedsmamman

Vi kan byta Min vill ha en flicka och det är ytterligare en pojke i magen, men iofs så har han nu snart 4 pojkar och 1 flicka...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.21) BF - 070723
  • Sussannek

Jag ville så gärna ha en tjej.
    Min sambo har två pojkar sedan tidigare och jag har alltid drömt om en liten flicka...

Jag var så räd för min egen reaktion om jag fick veta att detvar en pojke på förlossningen så jag ville veta könet på Ultraljudet...
    Tyckte det var bättre att veta från början så man inte går hela graviditeten och drömmer...

På UL så såg jag direkt att det var en liten pojke (han visade klart och tydligt )
    jag har aldrig kännt sådan glädje när jag såg min lille son och jag har inte en sekund efetr det drömt eller kännt att jag skulle vilja ha en tjej istället...

Vist drömmer vi alla om att få just det barnet...men man kommer alltid älska barnet som kommer...

Tror du ska försöka prata med honom...bekräfta att du förstår han längtan men att ingen kan bestämma och det är ingens fel speciellt inte barnet om det har ett annat kön än det han önskar...

jag hoppas verkligen det går bra för er...

• Tiril

hur gammal är din sambo? låter som han inte är direkt vuxen av sig, jag hade blivit fly förbannad om det hade varit MIN sambo som sagt så...

• Anonym (ha)

Säg du till din sambo
    Att du vill ha en man som önskar sig ett friskt barn.

• Anonym

En vän till mig sa alltid att det var en pojk i hans sambos mage. Han sa att om det blev en tjej skulle han fläta en korg och sätta ut i skogen.
    Sambon verkade störd av det men han fattade aldrig trots att vi sa det rakt ut.
    Hon sa till slut att om han inte slutade tjata kunde han dra!

Kan tillägga att när han ringde från Bb blev svaret från hans 4 bröder: Börja fläta...

Tillägger också att en stoltare pappa kunde man inte stöta på! Han har sytt henne kläder tom! (farmor har syateljé)

• MysEmmy

Va tråkigt att han har den inställningen.. Han kommer ju förhoppningsvis älska barnet lika mkt ändå. Man fick ju höra en del när man var gravid som tex. pojkar gör man och flickor får man, har ni lagt skiftnyckeln under huvudkudden osv. Men både jag och min make svarade alltid att det spelar ingen roll vilket kön det blir bara det är ett friskt välmående barn. Kanske du ska påpeka för din sambo att man ska vara glad om man bara får ett friskt barn oavsett kön. Styrkekramar t dig! =)

• grynis

Hmmm...alla barn är en stor, stor gåva!!
    Det är inte alla förunnat att ens få ett barn. Var glada över de underverk ni får! Blir ledsen när jag läser hur sådana som din kille resonerar. Han tar nog detta med barn allt för givet. Hoppas han inte menar vad han säger!
    *kram*

• Anonym (same same)

Min sambo var likadan.....Men jag talade om för honom att om vi får en dotter så är det för att han knullar som en kärring. Och riktiga karlar gör pojkar.
    Sen blev han tyst.

• flissan

Beror ju lite på hur han uttryckt sig om saken. Kanske är han rädd för att bli besviken och därför vill prata om det. Själv väntar jag mitt tredje barn och spekulerar i huruvida det är en pojke eller flicka. Är Själv rädd att jag ska bli besviken om det inte blir en tjej. Jag vet att det är jättedumt. Jag har en tjej och en kille och de är ju lika underbara båda två och jag älskar dem lika mycket båda två. Det finns ingen logik i min rädsla att bli besviken. Han kommer säkerligen att älska barnet som kommer oavsett kön.

• flissan

...det är ju sant att det är inte alla förunnat att få barn. Ändå tycker jag det är mänslkligt att erkänna sina brister. Jag tycker själv det är lite "fult" att önska ett kön. Huvudsaken är ju att barnet mår bra och är friskt. Icke desto mindre finns en önskan om en till tjej hos mig och att uttrycka det och att man är rädd att bli besviken gör det lite lättare.

• Anonym

anonym (same same) Bäasta svaret jag har hört!

• Anonym (japp)

samma här

men det är mer av skämtsam karaktär.

"blir det en dotter blir det älven" osv.... Men jag tror inte att det är på allvar. Han är nog mest orolig över vad som kan hända en stackars liten tjej. "Jag vet ju hur alla tonårspojkar tänker" säger han

• Anonym (inget)

det där är väl inget att bli arg över?? Det är juh mannen som "bestämmer" vilket kön det blir.. Så det är deras eget fel..!!

Bara att säga åt honom att det är upp till honom..!

• mia1980
    Anonym (same same) skrev 2007-03-10 07:42:32 följande:
    Min sambo var likadan.....Men jag talade om för honom att om vi får en dotter så är det för att han knullar som en kärring. Och riktiga karlar gör pojkar. Sen blev han tyst.
    haha, bästa jag hört på länge...
    Ja, det är ju killen som bestämmer könet...
  • Attityde

jag var helt 100 på att det var en pojk i min mage, men när jag fick se Joline så förstod jag att det var henne jag väntat på hela tiden!
    Min sambo tycker det vore trevligt med en pojk nu, har ju en dotter t om hunden e av hon kön så han e väl lite ensam i hemmet. Fast praktiskt om det blir en tös då vi redan har allt i rosa!

Svar på tråden Min sambo vill ha en son