• sara08

Barnvagn (duo) från One Tree Hill?

Är det någon som har ngn erfarenhet av vagnarna Rollerbug, Mountain Terrain eller Urban Jungle från One Tree Hill? Att använda dessa med liggdel ända från början? Tycker de verkar rätt små och smidiga att fälla ihop och väger lite? Kanske är det andra nackdelar?

• Svar på tråden Barnvagn (duo) från One Tree Hill?
  • Polarlinda

Jag har hört att de ska vara väldigt ostadiga och har väldigt lätt för att tippa!! Men jag har ingen egen erfarenhet av dem...

• lollobollo

Jag känner många som har de vagnarna och är SUPERnöjda! Ingen av dem som har vagnarna har sagt något om instabilitet. Vet dock att iaf Mountain Terrain fått kritik för vält risk i ett test gjort av Föräldrar&Barn. Dock sa någon att detta test var sponsrat av de traditionella barnvagnstillverkarna... vet inte om det stämmer!

KO gjorde nyligen ett test av 10 vagnar, där var Mountain Terrain den enda som inte fick en anmärkning! Så det verkar bero på vilket test man tittar på...

Tänker själv köpa en Rollerbug (som har 4 hjul och är väldigt stabil). Tycker den verkar lätt och smidig! Enda nackdelen är att sittdelen endast är framåtvänd, så i typ några månader när bebbe vuxit ur liggdelen kommer det inte vara helt optimalt. Dock finns det en jättebra tittlucka så man kan se den lill*!

• sara08

Läste i Konsumentverkets senaste barnvagnstest från igår att Rollerbug var den som inte fick ngn anmärkning alls.

• sara08

Oj då - läste visst inte hela ditt inlägg Lollobollo... sorry...

• sara08

En sak till som kanske kan vara en nackdel med Rollerbugen är att sittdelen inte går att fälla i helt liggläge ? Och att hjulen ska pumpas? Vet inte... har sån beslutsångest när det gäller vagnköpet! Är så himla velig!!

• lollobollo

Går det inte att fälla till liggläge?? Det visste inte jag... Fast jag har sett många sittvagnar som "bara" blir nästan helt liggläge när man fäller dem. Och lufthjul har nog de allra flesta nya barnvagnar numera. Tokvelade oxå men vägde för och nackdelarna mot varandra och bestämde mig till slut.. Vägrar att ha en tung och klumpig vagn!!

• sara08

Precis - det viktigaste är en lätt vagn som smidigt tar sig fram i city. Och in till vårat trapphus (3 trappsteg) och i hissen...
    Tror att det står i beskrivning att det går att fälla till NÄSTAN fullt liggläge.
    "Vagnen för föräldern som vill ha en modern fyrhjuling som fungerar både i stan och på landet". Det låter ju himla fint

• lollobollo

För min del är liggdelens vikt även viktig efs vi bor på 4e våningen - utan hiss... Kommer låsa fast vagnen i trapphuset och ta med ligginsats upp. Hejohå vilken motion man kommer få varje dag

• Vågen

Jag måste bara tillägga en sak ang KV test på barnvagnar: de skriver innan att alla trehjulingar är sämre generellt mot fyrhjulingar för att de välter lättare. Bara så du vet.

• sara08

Ja- kanske det får bli fyrhjulingen Rollerbug då... ska åka och titta på dem ordentligt ngn dag snart.

Tyvärr MÅSTE jag få plats med hela vagnen i hissen på något vis. Det finns ingen plats i trapphuset eller inte ngt cykelrum el liknande där jag kan lämna vagnen... så det blir att ha en vagn stående inne i lägenheten i hallen jämt.

Svar på tråden Barnvagn (duo) från One Tree Hill?