• annika81

vem sova på soffan när jag är sjuk?

Jag är förskyld, hostar och snorar.
    Under natten vill pojkvännen tvinga mig att sova på soffan för att jag stör honom.Inte ett ord medlidande när jag är sjuk, han är bara rädd att själv bli sjuk. Det är jag som ska upp och jobba inte han. Jag tycker att om han blir störd ska han sova på soffan inte jag. Rätt eller fel?

• Svar på tråden vem sova på soffan när jag är sjuk?
  • Pyret 85

när jag är förkyld och sambon tycker jag stör så får HAN snällt lägga sig på soffan. det är ju inte jag som störs av det

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Mickis74

Nu när karln ligger sjuk så är det allt jag som går ut på soffan när han snarkar så jag inte kan sova....skulle aldrig komma på tanken att skicka ut honom där.

• Elfan

Den som är sjuk ska naturligtvis ligga i sängen (och passas upp med saft & ipren eller annat lämpligt). Så skicka ut pojkvännen i soffan!

• Drakugglan

Den som störs är ju redan vaken, den kan flytta på sig.
    Den som stör försöker ju sova och vill inte bli väckt för att tvingas iväg.

Så resonerar vi hemma oavsett om det är förkylningar, snarkningar eller krånglande bebbe.

• PinglanGbg

När jag hade vinterkräksjukan så sov jag på soffan, men det var mest för att sambon är förstor för soffan. Han e 1,90 och för lång för soffan. Men jag får plats bra.

Men ni har rätt i att den som är frisk ska flytta på sig. Hade jag tyckt att soffan varit obekväm så hade jag fått sova i sängen för min sambo. Han e så snäll. Han hade nog plockat fram en madrass istället o lagt sig i ett annat rum. Men jag gillar soffan.

Inte kul när någon kräks var tredje timme hela natten.

• Mellanmjölkens land

La mig i gästrummet vid ett tillfälle när jag var så snorig att jag snöt mig ett par gånger i minuten. Tyckte inte att det fanns nån anledning till att hålla sambon oxå vaken. Han skulle (hoppas jag) aldrig komma på tanken att skicka ut mig ur sovrummet även om jag störde honom.

Förra gången jag var sjuk klagade jag på att han aldrig tog hand om mig så den här gången har han uppfört sig exemplariskt och gjort allt för att jag ska må bättre *älskar honom*

• AnnaKlara

Men om du är så sjuk ska du väl inte gå och jobba?

• Mia83

Undrar också varför du ska jobba, men håller med om att det är karln din som borde flytta när du är sjuk!

Svar på tråden vem sova på soffan när jag är sjuk?