• klickann

Plugga inför Högskoleprov?

Ni som försökt plugga inför Högskoleprovet- har ni höjt ert resultat? Och hur pluggade ni?
    Jag har som tur är fått tag i kursmaterial från en kurs som förbereder en för HP. Så jag har 3 pärmar, så materialet har jag. Frågan är bara om man ska "slösa" så mkt tid att plugga på det? Tror ni man höjer sig?
    Jag ligger nu precis på gränsen att komma in på min utbildning så om det inte ändras just inför HT 07 nu så kommer jag in. Men för trygghetens skull bör jag höja mig 0,2 så är jag säker på min plats...
    Motivation tack!

• Svar på tråden Plugga inför Högskoleprov?
  • Minikatt

Jag gjorde provet tre gånger, höjde mig rejält andra, men sänkte mig lite tredje gången. Själv tror jag inte att det tjänar jättemkt till att försöka plugga så mkt på det. Man har ju ingen aning om vad som kommer. Det som jag tyckte var svårast var orden, men att plugga in massa konstiga ord tjänar nog inget till. Chansen är väl inte så stor att just dom orden kommer. Jag förberedde mig inte speciellt mkt. Inget alls rättare sagt, eftersom jag ändå inte hade en aning om vad som skulle komma.

Har 2 kompisar som köpte ett dyrt program för att plugga inför provet, men de sa efteråt att det var bortkastade pengar! Det enda sättet man kan förbereda sig på egentligen är hur man lägger upp tiden. Tiden är ju begränsad, så om man fastnar på nåt så ska man gå vidare, inte haka upp sig på det man inte kan. Det förlorar man verkligen på!

Lycka till!

• klickann

å, men minikatt! :) Nu blev det ju ännu svårare för mig att hitta motivation *s*
    Tror nog jag gör som så att jag läser ngr svåra texter per dag både eng och svenska så jag kommer in i tänket... Då kanske jag höjer ett snäpp iaf. Mitt gamla resultat är ju till 99%säkert att jag kommer in på- men iaf....

Svar på tråden Plugga inför Högskoleprov?