Maxi Cosi Cabriofix???
Är det någon som har en Maxi Cosi Cabriofix med basenhet? Säkerhetsmässigt ska den ju hålla alla krav men hur funkar den i praktiken? Vi har annars varit inne på en Britax med bas!
Är det någon som har en Maxi Cosi Cabriofix med basenhet? Säkerhetsmässigt ska den ju hålla alla krav men hur funkar den i praktiken? Vi har annars varit inne på en Britax med bas!
Puffar lite då vi också funderar på detta babyskydd + att vi inte kan bestämma oss för om vi ska lägga pengar på basenheten eller klara oss utan. Någon med erfarenhet? Är det värt pengarna?
Funderar på att beställa från Tyskland, någon som har Sverige priser att jämföra med?
På babyproffsen har de nu kampanj på den röd/svarta cabriofixen för 1295 kr (ord pris 1795). Basen trodde hon skulle kosta ca 400-500 kr.
Det låter ju som ett jättebra pris, hur länge varar det?
Att basen inte skulle vara dyrare är jag tveksam till då den i så fall ligger högre i pris i Tyskland (vilket inte brukar vara fallet). Den går på 99euro om man knäpper med bältet och 119euro med easyfix. Just att den är så dyr gör att vi tvekar. Men om du slår till eller kollar mer kan du väl meddela om det stämmer! Skulle ju vara jättebra i så fall!!!
Alltid bättre att köpa i butik så att man kan prova i bilen eller reklamera om något skulle vara fel.
Vilken Babyproffsbutik var det? Gäller det alla?
Är intresserad av Maxi Cosin då den passar på vårt barnvagnschassi...
Kampanjen är till 1 april men vi ska dit och dubbel kolla allt på onsdag... återkommer då!
Vi har beställt en uj så den passar vårt chassi med!
OK Vad bra då jag skulle vilja ha en urban som sittvagn sedan
Återkom när du har kollat igen!!!
Vad menar ni med basenhet?
miss lyckad: det är en bas som monteras i bilen som man sedan bara klickar i babyskyddet i, man behöver alltså inte dra om bältet varje gång. Babyskyddet kan även användas utan basen i en annan bil om man tex åker med någon annan eller har två bilar.
Ville bara säga att vi inte har brytt oss om att ta reda på mer om maxi cosi cabriofix då vi bestämt oss för den vi ville ha från början vilket för övrigt inte alls var en britax med bas - är fruktansvärt förvirrad - utan en akta graco logico s med bas
Är det någon som vet hur mycket Maxi cosin väger, (utan bas)? Är på jakt efter det lättaste babyskyddet som finns, för att skona ryggen.
Den är tung! Typ en enkel variant på Bitax Rot-a-tot är mycket, mycket lättare.
Jag har också funderat på det men tycker att en tyngre stol oftast står mycket stadigare i bilen så det beror ju på hur mycket man tänkt bära runt på den. Små bebisar ska ju inte sitta så länge för ryggen och då kanske man använder vagnen istället...
scrapdiva
Hur är stolen ni bestämde er för och var ligger den i pris?
Min sambo stod med maxi cosin i en hand och akta gracon i den andra och jämförde tyngden...han tyckte inte att det skillde mycket, maxi cosin var kanske något lättare men inte mycket.
Wailea: Den vi ska ha heter alltså akta graco logico s och kostar med bas 1695 eller 1795 kr (jag tror det var det lägre priset men är inte säker). Den stolen känns ändå lite mer ombonad och säker (men samtidigt lite klumpigare). Primärt för oss är att stolen ska ha en basenhet därför blev det aktas men skälet till att vi sneglat på maxi cosin är för att den funkar till vår vagn. Problemet är bara att fästena som behövs till vagnen kostar typ 600 kr och vi är inte säkra på att vi kommer använda det så mycket så därför har vi nu lagt ner den verksamheten Vi ska beställa babyskyddet om några veckor!