Ska titta på siames och oriental i morgon!
Ska o titta på katt i morgon, vi ska köpa två stycken.
Dit vi ska har hon avlat på både oriental och siames. SÅ Siamesen har oriental i sig.
En del vill inte blanda in Oriental i Siamesen o tvärom, vad tycker ni, jag är nämligen helt novis på avel.
Hon har inte kollat sjukdomar på dom, och säjer att det inte är så vanligt på Siameser/Oriental, och jag vet att även seriösa uppfödare inte kollar sina katter för vissa sjukdomar.
Efter som vi ska ha 2 katter så fick vi ett jättebra erbjudande, två kattungar för 5 000:-, hon var nämligen glad att ett syskonpar skulle få vara tillsammans.
Vad tror ni som kan lite om Siameser och orientaler, funderar på att ta en siam och en oriental...!
Vill inte ha kommentarer om ovisentliga saker utan bra info om att köpa katt och vad man ska tänka på...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-11 22:25:36:
Nu har vi varit o tittat!!!
Och jag är störtförtjust, det dröjde inte många timmar innan jag ringde och sa jaaa, vill ha dina två pojkar!
Så till nästa helg kommer dom.
Ohh ska handla i veckan sååå kul!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-18 16:18:47:
Nu har dom fått sina namn!!!!
Castor och Frippe efter barnböckerna "Castor" av Lars Klinting.
Snart så ska en kompis här på Fl hjälpa mig göra en hemsida! Gud så kul, där ska jag lägga ut kort på dom små kissarna så uppfödaren och andra kattvänner och så ni förståss kan kolla hur dom har det!
Ihhh det här är ju kul, trodde aldrig att jag skulle bli så här fånig, är ju som att få barn nästan!